43% от пазара на дребно хранителни стоки в Гърция е извън супермаркетите и големите търговски вериги. Това сочи анализ на Института за проучване на потребителски стоки на дребно (IELKA) и Елинската статистически служба (ELSTAT), цитирани от в. „Катимерини”.

43% от пазара на дребно хранителни стоки в Гърция е извън супермаркетите и големите търговски вериги. Това сочи анализ на Института за проучване на потребителски стоки на дребно (IELKA) и Елинската статистически служба (ELSTAT), цитирани от в. „Катимерини”.

Данните сочат още, че разходите за едно гръцко домакинство за хранителни стоки са на година се увеличили с 6,6% през 2018 г., което е 366,67 евро. Докато общите разходи за хранителни стоки в страната останаха практически непроменени до 17,81 млрд. евро поради спада на броя на домакинствата. Тъй като веригите супермаркети се оценяват на около 10 милиарда евро, се оказва, че 43% от пазара на дребно за хранителни стоки е извън веригите супермаркети в специализирани магазини за храни като месари, рибни магазини, бутици. Едновременно с това обаче суперите увеличават оборота си с 3,55%, а в по-малките търговски обекти е отчетен спад за миналата година от 2,19%.

Оборотът на хлебопекарната се оценява на 1,5 млрд. евро годишно, а на месарниците - на около 3,3 милиарда. По-ниските цени, често предлагани от веригите супермаркети, съчетани с ограничено свободно време на купувачите, стимулират продажбите на тази категория за сметка на традиционните фурни и месари.

Все повече потребители също купуват плодове, зеленчуци и риба от търговските вериги. Според данни на фирмата за проучване на пазара на Nielsen за продажбите на супермаркети за деветмесечния период януари - септември 2019 г. свежите продукти отчитат най-висок ръст на продажбите от всички категории, с 8.4% в сравнение със същия период на миналата година.