0

Представете себе си и вашата компания с няколко изречения?

Казвам се Ивайло Нецов и съм генерален мениджър на Flip за България. 

Последните 5 години ръководех Foodpanda и Glovo в България. От февруари се присъединих към групата на eMAG и в момента помагам за стартирането на техни бизнеси в България. 

Flip е румънска платформа, част от групата на eMAG, която представя нов, подобрен и безопасен начин да купуваш и продаваш смарт телефони онлайн. 

Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?

Flip е основана преди три години, през 2019 г., от трима визионери - . Джордж, Алекс и Алин. Всяка следваща година технологичният стартъп удвоява финансовите си резултати, като до момента е привлякъл близо 8 милиона евро инвестиция от eMAG. В компанията работят над 150 души, голяма част от които експерти, проверяващи и анализиращи телефоните, преди да ги обявим за продажба. 

Flip предлага на своите клиенти бърз, лесен и сигурен начин за покупка и продажба на смарт телефони. Всички устройства се проверяват и оценяват посредством над 30 теста. Продавачите получават атрактивна цена моментално и успешна продажба в рамките на само няколко дни. А купувачите, от друга страна, получават проверен, сервизиран телефон с 24 месеца гаранция и 30 дни възможност за безплатно връщане.

Разкажете как се случва една продажба и една покупка при вас?

Всичко отнема буквално няколко минути.

При продажба потребителят избира производител, модел и спецификация на устройството. Отговаря на няколко въпроса относно състоянието на телефона (външен вид, батерия, работа) и получава ориентировъчна цена.

Купувачът може да разгледа предлаганите устройства, като клиентите в България има на разположение голямо разнообразие от устройства, тъй като комбинираме складовата си база за страната и Румъния. Покупката става само с няколко клика, а доставката е безплатна и в рамките на няколко дни.

Как определяте цената на устройствата? 

Имаме разработен уникален софтуер, който взима предвид редица показатели и на база натрупване на данни можем да дадем ориентировъчна цена, която се потвърждава след физическа инспекция на устройството. Ако се налага да се извърши ремонт, информираме продавача за цената на тази услуга и искаме от него потвърждение дали да бъде направена.

Продавате ли в чужбина и какво е различното там?

Към този момент България е първият нов пазар за Flip след Румъния. Имаме амбиции и планове до края на годината да влезем и в други страни. 

Все още е рано да правим сравнение между България и Румъния като представяне и резултати - стартирахме в началото на месец юни, но очакванията ни са двата пазара да не са много различни, както показва и опитът на eMAG.

Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Стартирахме едва преди две седмици, но вече сме доста активни маркетингово и предстои да засилим още повече присъствието си. 

Работим активно с инфлуенсъри, знаем, че правилният им подбор дава резултати, особено за модерен бранд като нашия. Направихме т.нар. GiveAway в Instagram с който бързо събрахме над 3000 последователи, над 2600 харесвания и над 11 000 коментара в профила ни там. 

Инвестираме и в перформанс канали, като рекламираме активно  във Facebook, YouTube и Google.

Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

Със сигурност ще продължим да работим с инфлуенсъри, като създаваме тематично и атрактивно видео съдържание.
Предстоят ни активности с големи сайтове и групи в социалните мрежи. 

Планирали сме видео, в което нагледно се показват разликите между телефон, класифициран от нас в състояние “отлично” и “добро”.

Ще прилагаме и нестандартни ООН възможности. През годините от foodpanda имам богат опит в разнообразни маркетинг активности, които ще прилагаме за в бъдеще във Flip.bg.

Какви промени бихте искали да ви се случат за повече продажби през 2022 г.?

Важно в момента е да достигнем до възможно най-много потребители и да спечелим тяхното доверие. Вярваме, че услугата ни е атрактивна и изгодна, ние даваме добавена стойност на потребителите и сме убедени, че това е правилната формула за успех.

Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса eCommerce Academy Awards 2022 г.?

Ние сме нова платформа за България, но не сме нова платформа като цяло. Вярваме, че имаме много стойност, която можем да дадем на своите клиенти и виждаме eCommerce Academy Awards като страхотна “credible” платформа чрез, която да се покажем на българските потребители.

Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г., за да улесни вашите продажби и процеси?

Към момента можем само да се надяваме все повече и повече потребители да разбират плюсовете на пазаруването онлайн и да се доверят на онлайн търговците. Онлайн търговците от своя страна трябва да работим в посока да печелим и запазваме доверието на потребителите в нас. Разковничето на успеха се дължи в стабилна, достъпна и качествена услуга и доволни клиенти.