„Има интерес към нов вид застраховки през тези периоди на затваряне, много хора се възползваха от конкретни застрахователни продукти, създадени именно в условията на пандемия. Те са свързани с тяхната лична сигурност и с дигиталната им сигурност. Заплащахме обезщетения по застраховки за Covid-19, но не можем да кажем, че има увеличаване на изплатените обезщетения, просто има преструктуриране, каза в ефира на БНР Павел Димитров, изпълнителен директор на голяма застрахователна компания у нас.

„Има интерес към нов вид застраховки през тези периоди на затваряне, много хора се възползваха от конкретни застрахователни продукти, създадени именно в условията на пандемия. Те са свързани с тяхната лична сигурност и с дигиталната им сигурност. Заплащахме обезщетения по застраховки за Covid-19, но не можем да кажем, че има увеличаване на изплатените обезщетения, просто има преструктуриране, каза в ефира на БНР Павел Димитров, изпълнителен директор на голяма застрахователна компания у нас.

„Застраховането като бранш има огромна социална значимост, което доведе до незатварянето на офисите на застрахователните компании през целия период на пандемията, като действително се отчита ръст в сектора, като към края на годината има леко снижение – тя е 165 млн. лв. в сравнение с очакванията ни“, поясни още експертът. Според него има спад в постъпленията от задължителната полица „Гражданска отговорност“ по време на пандемията. „Хората не са пътували и затова имаше и по-малко постъпления при тези застраховки. Но вече имаме и онлайн застраховане, дистанционно, чрез електронен подпис ", поясни той.

"Тази година на нашите клиенти предложихме и продукта "Телемедицина", чрез тази услуга им помагаме във времето на пандемия, особено когато има нужда само от консултация, тази възможност набира много голяма сила", каза още Димитров.