Б ългария е една от най-разпознаваемите страни в Япония благодарение на киселото мляко, розите и спортът. Това каза за БТА Георги Костов, директор на българския павилион на ЕКСПО 2025 в Осака, Япония. Георги Костов подчерта, че участието на страната ни в тазгодишното изложение и доброто впечатление, което оставя концепцията на българския павилион у посетителите, затвърждават това.
"Българският павилион се радва на много добра посещаемост от страна на японските и чуждестранните посетители. Имахме и доста български посетители още в първия ден", посочи той.
"Нашият павилион представлява едно пространство, в което, благодарение на най-новите достижения на дигиталните технологии, сме представили традициите на България. Тези две неща - традиции и технологии, са вплетени по един много добър начин. Искаме да покажем важността на това, че трябва да се развиваме заедно с природата, да градим едно устойчиво бъдеще, което да можем да оставим на следващите поколения", обобщи той концепцията на българския павилион.
"Благодарение на достиженията на дигиталните технологии посетителите на павилиона могат да се насладят на едно аудио-визуално изживяване на няколко екрана. Там могат да проследят също и развитието на българо-японските отношения в годините, както и да се запознаят с най-новите достижения на българската промишленост, иновативни компании и други", посочи още той.
Георги Костов подчерта, че в първия ден от откриването на експото - 12 април, българският павилион е посетен от над 1100 души. В днешния втори ден също има добра посещаемост и опашка от желаещи да го разгледат. По думите му посетителите оценяват концепцията на павилиона. "Решенията, които вземаме днес, отекват в бъдещето. Важно е да мислим за всичко, което правим сега", допълни още той. Костов подчерта, че зоната, в която е разположен павилионът, е с фокус върху жизненоважната тема "Спасяване на животи".
Българският павилион на изложението Осака ЕКСПО 2025 беше открит вчера. В Международното изложение участват над 160 страни и организации, а очакванията са за около 28 млн. посетители.