Н ай-малко три стотака излиза ремонтът на климатика, ако не е в гаранция. В момента сервизите са пълни с уреди за отопление и охлаждане за поправка, установи проучване на „Телеграф“. Най-евтини са тези услуги в Пловдив, а най-скъпи – в столицата, показа още проверката.
Посещение
При посещение от техник задължително трябва да платите за диагностика. Повечето фирми приспадат тази сума, ако се окаже, че ще поправят машината. Таксата излиза най-тънко в града под тепетата, където струва 20 лв. Във Варна цената за посещение и установяване на проблем върви около 40-50 лв. Най-солено е в София, където масово сервизите прибират по 80 лв.
Повреди
Сред най-честите повреди е необходимостта от смяна на лагер, което излиза 300 лв. с диагностиката в столичен сервиз. От фирма за ремонт на климатици обясниха, че в момента са претрупани с работа и имат машини от различни марки и ценови клас. По думите им се налага поправка и на скъпи, и на евтини брандове. Обикновено от сервизите установяват повече от един проблем в повечето машини. „Понякога по описание на проблема от клиента мислим, че трябва да сменим само един лагер, но на място се оказва, че повредата е по-сериозна и целият ремонт ще струва 600-700 лв. Много потребители се отказват от ремонт и направо заделят парите за нова машина“, разказаха техници. В такъв случай освен за нов климатик трябва да се плати и за демонтаж на стария, като таксата варира между 80 лв. и 200 лв.
Профилактика
Повечето климатици са с гаранция от 10 години, ако в първите пет се прави профилактика от лицензиран сервиз. Цената на профилактиката е между 60 и 180 лв. във Варна. И тази услуга е с най-ниска цена в Пловдив, където повечето фирми взимат между 30 лв. и 70 лв. В София профилактиката струва между 35 лв. и 45 лв. Някои сервизи правят и отстъпки до 20%, ако обслужат повече от един климатик.
Ралица Димитрова