К илометрични списъци от чакащи за ремонт на електроуреди в гаранция се вият в София. Масово за безплатна поправка на уред, която ни се полага, се налага да чакаме от един до три месеца, показа проучване на „Телеграф“ сред техници в столицата.
Според майсторите практиката е да записват потребителите на уредите, които са в гаранция, в списъци. Поправката се прави по реда, в който са вмъкнати в листата. „Купих си пералня, която след две седмици даде някакъв дефект. Обадих се за сервиз и ми обясниха, че ми се полага безплатна поправка, защото уредът е в гаранция. За ремонта обаче трябвало да чакам от 30 до 90 дни, защото майсторите били претоварени и преди мен имало други записани за поправки“, разказа Михаил Шолев от София.
Пари
Оказало се, че ако си плати, ще се намери техник, който веднага да отиде най-много до 3 дни и да оправи проблема. Според потребителя това е абсурдно, защото безплатната поправка влиза в гаранцията. Но тъй като човекът искал да си ползва пералнята, а не да чака месец-два или три, решил все пак да извади парите. Таксата за посещение на техник по домовете с включена диагностика в момента върви между 15-20 лв. В много от случаите тя влиза в крайната цена, след като експертът отстрани проблема на място. Цената зависи от вида на повредата и времето, което отнема отстраняването й, обясниха техници. За казус с незагряване на вода в съдомиялна машина например ще ви вземат около 40 лв. с посещението. Техници коментираха, че има марки, които се развалят повече, и други, които дават дефекти по-рядко. Невинаги най-скъпите електроуреди са най-здрави, допълниха експертите. И уточниха, че има фирми, които поправят само определени марки и модели.