Е лектронен магазин подвежда клиентите си с мними отстъпки на предлагани стоки, но ги продава на редовните им цени. Това предупреди Габриела Руменова, създател на онлайн платформата „Ние, потребителите“. Гражданин се оплакал, че за пореден път е бил измамен от некоректната практика.
„За втори път ми се случва да бъда заблуждаван с цените на продукти, предлагани с намаление в този онлайн магазин! Избрани и сложени в количката, те губят отстъпката си!“, разказал потърпевшият.
ЦАКАТ НИ НА ДРЕБНО: Плащаме по-скъпи дрехи от европейците, отлепен етикет издава шашмата! (СНИМКА)
Възражение
Когато възразява срещу маркираната му по-висока цена, му отговарят, че намалението е важело за продуктите, когато са били налични на склад, но те вече се изчерпали.
Оправдали се, че за актуализацията на цените трябвало време и служителите не могли да смогнат.
„Винаги може да видите правилната цена на продукта, тя е тази при отварянето на страницата, където се намира, или при добавянето му в количката“, обяснили от онлайн магазина.
Търговецът дори предложил да провери дали може да предложат на възмутилия се купувач избрания продукт от кошницата на по-ниска цена.
Проблем
В случая привличането на купувачите с по-ниски цени, на които продуктът не може да му бъде продаден, е нелоялна търговска практика, категорична е Руменова. Причината е, че клиентът решава да купи стоката в резултат на умишлено адресирана към него подвеждаща и некоректна информация за цената. Това са маркетингови трикове, които се предлагат всеки път по един и същи начин, каза експертът.
Руменова от „Ние, потребителите“ съветва купувачите на стоки от онлайн магазин винаги да проверяват сумата, която е изписана до бутона „купи“. Там търговецът е длъжен да посочи цената, която купувачът ще трябва да плати за покупката.