0

И нфлацията не ни плаши, щом става дума за качествен алкохол. Очаква се продажбите на шампанско да достигнат нов рекорд през 2022 година въпреки високите цени, които бяха напът да спрат потребителите да купуват скъпата пенлива напитка, съобщи Ройтерс, позовавайки се на производители.

За миналата година сме изконсумирали шампанско на стойност 5,7 милиарда евро, което е рекорден връх, тъй като облекчаването на ограниченията, свързани с пандемията, подхрани ръста на износа.

"Много вероятно е да надминем този рекорд и през 2022 г. да бъде регистриран нов рекорд за шампанско по отношение на оборота", каза Давид Шатийон, председател на Съюза на шампанските къщи (UMC) в Реймс, където се намират някои от най-известните производители на шампанско.

Продажбите също ще се повишат като обем тази година в сравнение с 320-те милиона бутилки, продадени през 2021 г., но остават под рекорда от 2007 г. от 339 милиона бутилки, допълни той.

"Имаме потребители, които може би са по-малко засегнати от инфлацията, отколкото други, и забелязахме след края на пандемичната криза, че хората искат да се забавляват, искат добри продукти и отварянето на бутилка шампанско само по себе си е празник", коментира Шатийон, пише БТА.

Продажбите за износ също се очаква да достигнат рекордни нива.

"Първите ни три пазара - САЩ, Великобритания и Япония, се справят много добре, както и другите европейски дестинации", сподели Шатийон.

Цените на шампанското се повишиха тази година, тъй като винопроизводителите претърпяха увеличение на разходите, особено за бутилки и транспорт. Енергийната криза имаше по-малко въздействие, отколкото върху по-енергоемките сектори, тъй като прибирането на реколтата се извършва ръчно, обясни той.

Тазгодишната винена реколта в Шампан, която Шатийон нарече "чудо", е с 45 процента над средната за пет години поради добрите метеорологични условия и се е удвоила спрямо 2021 г., когато измръзване и плесени опустошиха лозята, показват официални данни.

Войната в Украйна и санкциите срещу Русия оказаха слабо въздействие върху продажбите на шампанско, тъй като бутилките бяха изпратени отново, за да отговорят на голямото търсене от други пазари, каза Шатийон.