0

И зтекоха срамни договори в Instagram. 

Компанията Meta на Марк Зукърбърг предлага големи финансови стимули за създателите на TikTok да пренасочат фокуса си към Instagram, опитвайки се да възвърнат влиянието си в света на кратките видеоклипове.

Този ход показва колко много платформите ценят инфлуенсърите, които формират дигиталните тенденции.

 С оферти до $300 000 Meta се опитва да примами спецове от конкуренцията.

Instagram се стреми да стане основната платформа за кратко видео съдържание, като инвестира огромни суми пари, за да привлече и мотивира създателите да споделят своето съдържание.

Тъй като бъдещето на TikTok в САЩ е несигурно, Meta се обърна към създателите ѝ и техните екипи с предложения, предлагащи хиляди долари в замяна на изключително видео съдържание в Instagram Reels.

Сумите варират от 2500 до 50 000 долара на месец, а съдържанието трябва да бъде изключително за Instagram в продължение на три месеца.

Информацията за програмата изтече за първи път миналата седмица.

След преглед на договорите и разговор с няколко мениджъри на таланти, чиито клиенти са получили тези оферти, мениджърите поискали анонимност, за да защитят бизнес отношенията.

Обикновено офертите се изпращат до създатели, които имат повече от милион последователи в TikTok. Не всички договори обаче са еднакви.

Един мениджър каза, че не може да различи ясен модел, който е довел до това, че на някои създатели се предлагат по-високи суми от други.

Плащанията са разделени на нива:

Ниво 1: $50 000 на месец.
Ниво 2: $25 000 на месец.
Ниво 3: $15 000 на месец.
Ниво 4: $5000 на месец.
Ниво 5: $2500 на месец.

Но дори обещанието за голямо изплащане не беше достатъчно, за да примами някои създатели на TikTok.

Това сочи към предизвикателствата, с които Meta може да се сблъска, опитвайки се да поеме доминацията на TikTok в краткосрочното видео съдържание.

Pixabay

Някои подробности от офертите за $300 000 за шест месеца:

- Създателите ще трябва да качват ново, невиждано досега кратко видео съдържание в Instagram като Reels

- В продължение на шест месеца създателите ще трябва да качват поне 10 нови видеоклипа Reels в своите акаунти в Instagram всеки месец

- Това съдържание трябва да бъде изключително за Instagram в продължение на три месеца

- Видеоклиповете трябва да са с дължина поне 15 секунди и не повече от три минути

- Създателите трябва да качват 25% повече в Instagram Reels от следващата си най-голяма платформа за кратки видеоклипове

- Те трябва да споделят два видеоклипа Reels на месец като IG история

- Веднъж на ден те трябва да ангажират фенове, като коментират, споделят или отговарят

- Те трябва да публикуват поне два пъти месечно в основната си платформа (TikTok или YouTube), като популяризират съдържанието си в Instagram и насърчават своите последователи да ги

- следват в Instagram чрез връзка в тяхната биография

- Instagram може да популяризира съдържание на създатели чрез платени реклами в TikTok, Google и магазини за приложения

Ако творците отговарят на тези условия, те ще печелят $50 000 на месец за срока на шестмесечния договор.

Според мениджър, запознат със сделките, някои от клиентите им са отхвърлили офертата.

„Това не е добра сделка“, споделя друг мениджър:  „Проследяването, че качвате 25% повече в Reels, отколкото в TikTok, прави това неустойчиво.“

Според изтеклата информация, някои клиенти приемат, защото парите са добри за тях.

Мълвата за Meta Offers се разпространява в индустрията на инфлуенсърите, казват двама мениджъри на таланти, пише Kurir.

„Meta е наистина агресивна при сключването на тези сделки“, казва трети мениджър на таланти, който е виждал подобни предложения от компанията на Зукърбърг.