Методи Каназирски от Vectory Design, , жури в конкурса eCommerce Academy Awards.
- Как дойде идеята за създаването на Vectory Design?
- Идеята за Vectory Design се зароди още когато завърших висшето си образование и започнах да се занимавам с уеб проекти като фрийлансър. Създадох фирмата по време пандемията от COVID-19 тъй като тогава имах повече време да помисля и да се фокусирам върху това с какво наистина искам да се занимавам.
В началото разбира се нямах много проекти, с които да се представя и първата една година беше доста трудно. След това имах щастието да се запозная с доста хора и капка по капка, проект по проект - нещата се получиха.
- Как трябва да изглежда едно лого за да бъде перфектното лице на бизнеса?
- На първо място трябва да е запомнящо се и различно - трябва да може да накара потребителите да се спрат и да се загледат. Бранд разпознаваемостта е изключително важна в морето от конкуренция.
На второ място трябва да изглежда добре естетически и да са спазени основните принципи на графичния дизайн - като най-важни може би бих отличил цветовете и шрифтове. Това разбира се важи и за цялостната бранд идентичност - от логото и сайта до най-малките детайли като подписа в имейла. Добрата бранд идентичност е перфектното лице на бизнеса.
- До каква степен дизайна на онлайн магазина влияе на нивото на продажбите?
- Дизайна е важна част от цялостния облик на онлайн магазина, но далеч не е единственото нещо, което е определящо за продажбите.
На първо място бих поставил продуктите и бизнес модела - ако това, което продаваме не е с необходимото качество или пък цените не са конкурентни, много трудно можем да пробием в която и да е ниша на пазара. Тук спадат и конкурентните предимства на онлайн магазина - какво ни отличава от останалите?
На второ място бих поставил доброто потребителско изживяване и колко лесно потребители могат да се ориентират в дадения онлайн магазин. Донякъде тази част можем да пречислим и към дизайна на сайта, тъй като UI и UX дизайна вървят ръка за ръка. На следваща позиция мога да поставя съдържанието - а именно добрите продуктови описания и снимки, отзиви от доволни клиенти, асортимента от продукти в каталога на онлайн магазина и много други.
Не трябва да забравяме и важността на добрата маркетингова стратегия и онлайн присъствието - без тях може би ще успеем да продадем само на близки и приятели. Дизайна по-скоро помага да покажем всичко споменато по-горе в най-добрата възможна светлина.
- Какви съвети бихте дали на търговците, които искат да осигурят добро клиентско преживяване със своя онлайн магазин?
- Бих посъветвал всеки търговец да се абстрахира от своето субективно мнение и да разчита повече на своите потребители.
Това, което имам предвид е че трябва да се правят повече тестове с истински потребители и да се изисква обратна връзка от всеки клиент - например дали пазаруването е било лесно и приятно, дали са имали проблеми с намирането на даден продукт, и дали им е харесало цялостното преживяване в сайта.
- Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.
- За мое съжаление, а може би и на всеки собственик на онлайн магазин, 3 думи са напълно недостатъчни да опиша идеалния онлайн магазин. Има толкова много аспекти на онлайн търговията, че ще са ми необходими около 300 думи за да го опиша.
- Как се става “Звезда на електронната търговия”?
- “Звезда на електронната търговия” се става с много труд и непрестанна инвестиция във всяка една сфера на бизнеса. Всичко, което споменах по-горе играе изключително важна роля и трябва да сме сигурни, че е напълно оптимизирано.
Нека не забравяме, и че колкото и да е добър нашия онлайн магазин, няма как да стане звезда, ако не участва в конкурса “eCommerce Academy Awards”.
Методи Каназирски e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.