Дигиталната трансформация може да бъде катализатор за развитието, но само при условие, че компанията наистина се трансформира. Работата по нея предполага не само въвеждане на нови технологии, но също изисква промяна в културата, процесите и възгледите.
И по-конкретно: фактът, че използвате различни софтуери за обработка на данни или канали като електронни магазини, не означава, че вашата фирма е започнала трансформация. Преди да поемете дълбоко въздух и промърморите: „но ние вече използваме и CRM, и ERP, и DMS …”, имайте предвид, че прилагането на технологични инструменти е само установяване на рамка за трансформацията. С други думи технологията е само средство за осъществяване на по-големите цели.
Проект или трансформация? Не е едно и също.
Изхождайки от богатия си опит от работата по проекти за дигитализация и внедряване на облачни технологии, компания Mainstream определи основните елементи на дигиталната трансформация.
Бизнес стратегия
За да поставите дигиталните технологии в услуга на дейността си, е важно да знаете какво искате да постигнете. Всеки проект за дигитализация би трябвало да има ясно определени цели, които са уникални за вашия бизнес план и зависят от моментното състояние и приоритетите на компанията, както и от степента на технологична зрялост.
Трансформация на процесите
Ако процесите не са гъвкави, компанията не може да достигне адаптивността, която е необходима, за да се реагира бързо на пазарните колебания, предизвикателства и възможности. В дигиталния свят бизнес системите трябва да са гъвкави, а изграждането на такива системи изисква усъвършенстване на съществуващите процеси, а често и цялостния им редизайн.
Управление на промените
Правилата, които важат днес, може да се променят още утре. Следователно процесът на трансформация трябва да се управлява по начин, който следва бъдещите нужди на компанията, нейните потребители и пазари, а не само изискванията на актуалната ситуация.
Обучение
Ако служителите не са носители на промяната в компанията, ако не знаят за какво служат новите инструменти и отказват да ги използват, дигитализацията ще остане само на хартия. За да се избегне това, са нужни прозрачна комуникация и обучение както от страна на ръководителите, така и от технологичните партньори.
Не е лесно да си предвестник на промените
Трудно е да си представим, че един човек може самостоятелно да реализира процеса на дигитална трансформация, дори и технологично да е много подготвен, образован и в крак с най-новите тенденции. Няма нужда от такива фантазии, тъй като трансформацията е колективен процес и не бива да остава в рамките на компанията, след като може да се улесни чрез партньорство.
Независимо от сферата на дейност и поставените цели, при модернизацията на дейността е добре да се разчита на някой, който е компетентен в тази област и има опит в дигиталните проекти. С оглед на все по-големия избор от технологични инструменти и все по-комплексните изисквания на новото време пред всеки директор, който ръководи компания в процеса ѝ на трансформацията, стои въпросът: как да се осигури адекватна подкрепа?
От Mainstream смятат, че сътрудничеството е най-ефективният вид помощ. Ако имате нужда от подкрепа, посетете сайта или запазете час за безплатна консултация със специалистите от Mainstream.