П редстои среща с представители на таксиметровия бранш, за да обсъдим искането им да имат минимум по две безплатни влизания в рамките на час на Терминал 2. Това казаха за „Телеграф“ от фирмата, стопанисваща аеропорта. Повод за това стана искането на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи, които изпратиха писмо до ръководството на „СОФ Кънект“.
НА ПРОТЕСТ: Таксиджии блокираха Летище София! (СНИМКИ)
Мотиви
Решението за ограничаване на достъпа до Терминал 2 до десет минути е правилна и ефективна мярка за управление на трафика, но ограничението до едно безплатно влизане в рамките на един час създава сериозен проблем за превоза на пътници до терминала, смятат от асоциацията.
В писмото им се посочва, че таксиметровите компании използват технологични системи за разпределение на поръчките, при които водачът не вижда посоката на клиента, докато не приеме заявката, и няма възможност да я откаже, ако току-що е оставил клиент на Терминал 2. Вследствие на въведеното от 9 януари ограничение водачите на жълтите и зелените автомобили са изправени пред това да получават санкции за отказана поръчка, ако системата ги изпрати обратно към Терминал 2 в рамките на един час или клиентът да е принуден да плати допълнителна такса от десет лева, което често води до конфликти и напрежение, се казва още в позицията на асоциацията.
Слагат паник бутон в такситата
Предложение
От бранша предлагат незабавна актуализация на софтуера на системата за достъп, така че таксиметровите автомобили да имат минимум две безплатни влизания в рамките на един час. Според тях тази промяна няма да затрудни трафика пред терминала, тъй като предишната практика, при която влизанията не са били ограничени, не е създала затруднения в движението.
В летище Пловдив такситата влизат за 15 минути безплатно, като имат неограничен брой влизания за час.
БЛОКАДА: Таксиджии затварят центъра на София!
Владимир Христовски