Г олеми проблеми се очертават в най-народния транспорт - железопътния.
Хора и товари са поставени под риск заради ниските заплати и извънредния труд на персонала. Шефове са обвинявани в неадекватност и некомпетентност. Синдикатите надигат глас.
Проблемите
Според железничарите основните проблеми са големият недостиг на работна ръка, застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал, постоянната работа в намален състав.
Проблем е и голямото количество заети лица на два трудови договора и полагането на „забранен от закона, а в условията на жп транспорт и опасен извънреден труд“. Синдикатът посочва, че причината за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения. Според синдикатите положението в компанията се дължи на непрофесионалното ръководство, заради което се застрашава безопасността на превозите.
Недоволството
Железничарите поискаха транспортният министър да се намеси в опит да намери изход от ситуацията.
Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Национална компания „ЖП Инфраструктура“ да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия.
Гневът на синдикалистите е предизвикан от неразбирателства на течащите преговори за сключване на нов колективен трудов договор в държавното предприятие.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да реши проблемите на компанията.
Недоволните дадоха за пример пресния хаос на Централна и на гара Север в София заради ремонти.
Деян Дянков