И това лято 28 плажа във Варненска област остават без концесионери. За най-посещаваните от тях Областната администрация ще осигури спасители до края на сезона. Вече е обявена обществена поръчка за водноспасителна дейност, като срокът за подаване на офертите е 29 май.
Една от причините за липсата на интерес към плажовете, които се отдават на концесия или под наем, са промените в наредбата за водноспасителната дейност. Изпълнението ѝ увеличава многократно разходите за медицинско обслужване на плажа. Трудно се намират и спасители, оплакват се концесионери.
"Липсата на кадри при нас е също толкова сериозен проблем. Налага се да търсим и спасители. Даже не открихме спасители от други страни. На някои от ивиците ще има хора, които са на възраст 60-65 години, че дори и до 70-годишна възраст", каза Андрей Василев, представител на концесионерите на варненските плажове.
Областна администрация във Варна търси спасители за десет от най-посещаваните неохраняеми плажове в региона. На всеки от тях ще има спасителен пост с двама спасители. Осигурени са 430 000 лева за обезпечаването на тези плажни ивици.
"Беше отправено запитване към БЧК каква е обезпечеността за един спасителен пост, съответно изискванията колко спасители да има, какво включват техните разходи", обясни Милен Иванов, главен експерт в Областна администрация – Варна.
На градския плаж във Варна ще има спасители и медици.
"Подготовката върви с почистване на пясъчната ивица, заравняване и обособяване на платени и свободни зони, които хората могат да посещават. След 24 май плажът ще бъде частично осигурен с медицинско обслужване и водно спасяване", каза Андрей Василев.
През това лято чадър и шезлонг ще струват с лев повече от миналата година.
"Тази година предвиждаме цените на чадърите и шезлонгите да бъдат 6 лева. На места, където има зони направени с легла и шатри, ще са с по-високи цени", посочи Василев.
На градските плажове не се предвиждат нови атракции. Концесионерите казват, че се чувстват ощетени, защото цените, на които предлагат своите услуги, не са обвързани с индекса на инфлацията, за разлика от концесионните такси, които се актуализират всяка година.