К лиенти плащат такса „повикване“ на летище София, без да са викали такси, научи „Телеграф“. Тя се начислява за курсове с начална точка летището, а от таксиметровата компания твърдят, че всичко е законно.
СЛЕД ПРОМЕНИТЕ: Солена такса измете колите от летището!
Стоянка
Таксата е 0,99 ст. и се начислява дори и в случай, когато таксито се хване от стоянката на „Йелоу такси“, компанията, която има договор с концесионера на летище София да обслужва пътниците. „Не съм викала такси, а просто излязох пред Терминал 2 и се качих на първото такси, показано ми от служител на таксиметровата компания. Впоследствие установих, че ми е начислена такса „повикване“ и това силно ме озадачи“, сподели за „Телеграф“ пътничка, ползвала такси след кацане от Милано.
ГУШ И БЕГ: 10 минути безплатни целувки на летището!
Организация
Според таксиметровата компания обаче всичко е в рамките на закона. „Йелоу 333“ АД е изградило система за повикване на таксита от летище София, която се състои от външни координатори и вътрешни организатори. Координаторите следят за броя на такситата, изчакващи в буферна зона, на стоянката и в трансферната зона, а организаторите стоят във фоайето на летището, посрещат гражданите и повикват колите превантивно или по спешност“, обясни за „Телеграф“ Йордан Лесов, организатор „Работа с водачи“.
Ситуации
„Когато има нужда, например кацне полет, закъснеят няколко самолета, има сезонно увеличение на пътници, има извънредни ситуации или отвън няма достатъчно налични таксита, тези лица изпращат съобщение към системата на Йелоу и на практика повикват такситата. С това повикване в таксиметровия апарат се генерира и заявка за повикване“, обясни още Лесов. Той посочи, че стоянката на летището за повечето работещи коли е много далеч от установените градски стоянки, като същевременно съгласно закона у нас няма допълнителни трансферни цени за летищата, а действат установените от общината тарифи. „Затова считаме, че шофьорите имат право да начислят такса „повикване“, заключи Лесов.
Деян Дянков