0

М артеници с Барби или логото на ТикТок са хит сред младежите за тази година. Това разказа пред „Телеграф“ Ивелина Стоева от София, която ги изработва и продава. Ива споделя, че младите момичета основно търсят мартеници, които са свързани с хитови филми или сериали, а момчетата залитат по футболни отбори и футболисти, както и по логата на социалните мрежи. По-малките деца пък обичат такива с анимационни герои като Спайдърмен, Батман, Железният човек и друг. Модерни напоследък са и значките с герои от Амонг ус, Пес патрул и други, които са декорирани с бял и червен конец. 

Пазар

От началото на тази седмица вече могат да се намерят мартеници в големите магазини. Цените на гривните са от 99 ст. до 1,50 лв., а тези на мартениците от вълна вървят по 3,50 лв. за брой. В момента хората купуват основно за своите близки и приятели в чужбина, коментира Ивелина. Очаква се сергиите по спирки и пазари да започнат да отварят до седмица. Търсят се както гривни, така и символи за украса като метла, подкова, лъжица и други.

Връща се интересът и към традиционните Пижо и Пенда, които на фона на разнообразието от фигури, гривни и значки през последните години останаха настрана. Сега обаче хората все повече търсят класическата мартеница за закичване с легендарните червена и бяла мартеница.

Цени

Ивелина коментира още, че тази година ще се наложи да увеличи цената на по-евтините гривни, които до миналата ги е продавала на 60 ст. Очаква се сега да ги пусне по 1 лев за брой. Тя обаче категорично заяви, че най-търсени са вълнените гриви, които и тази година ще ги продава по 2 лв. за брой. Има обаче производители, които смятат да ги вдигнат на 2,50 и 3 лева.

Традиционно българинът харчи между 20 и 60 лева за мартеници, коментира Ивелина. Зависи от това дали взима само за близките, или купува за колеги и приятели. Българите често взимат мартеници и за колите си, като традиционните топки бяха изместени от бял и червен зар, закачени за огледалото