В секи пътник, излитащ от летище София, ще трябва да си направи разходка в мола. Това ще се случи, след като през пролетта бъде завършена реконструкцията на Терминал 2, която включва изграждането на нова търговска зона с площ над 2000 м2, съобщиха за „Телеграф“ източници от летището.
Преустройство
След преустройството, което се очаква да завърши през март, пътят на всеки един пасажер от входа на приемното здание до вратата на самолета задължително ще минава през бъдещия голям търговски комплекс.
Той ще бъде управляван от най-големия световен оператор на летищни търговски площи и безмитна търговия в света. Компанията ще поеме изцяло ангажимента по населяването на бъдещите търговски площи, които ще са организирани по такъв начин, че пътниците да попадат в тях веднага след като са минали телесните и багажни скенери за сигурност.
Пътниците няма да имат друг маршрут до самолета си освен през своеобразния минимол.
Щандове
Очаква се маршрутът през търговския обект да е така оформен, че пътниците да минават покрай всички ключови щандове – цигари и тютюневи продукти, парфюми, облекло, алкохол и храни и др. „Това е широко застъпен базов бизнес модел по цял свят и целта е пътниците да имат достъп до максимална част от търговските площи с цел да се гарантира пълно потребителско изживяване”, обясниха за „Телеграф” от летището.
Преустройствата са част от трансформацията на Терминал 2, който скоро се очаква да остане единствен на летището. Идеята е Терминал 1 да бъде преобразен изцяло за ВИП обслужване. Съгласно договора на концесионера на летището с държавата през 2030 г. отворен трябва да бъде и новият Терминал 3, който да поеме увеличения пътникопоток на аерогарата.
Пътниците ще преминават през търговската зона по пътя си към самолета.
Деян Дянков