М айкъл Джордан приключва годината с печалби от над 300 милиона благодарение на своята марка Jordan. През 2023 г. той е спечелил четири пъти повече, отколкото през цялата си кариера в НБА като баскетболист.
Jordan Brand Annual Sales
— Graham Robertson, Beloved Brands (@BelovedBrands) July 14, 2023
2018: $2.8 billion
2019: $3.1 billion
2020: $3.7 billion
2021: $4.8 billion
2022: $5.1 billion
Today, the Air Jordan brand sells $5 billion, providing Michael Jordan with a passive income of $300 million per year from Nike.https://t.co/pAPBwt6fe6
Според журналиста Джо Помплиано американецът ще приключи годината с приходи от над 300 милиона долара благодарение на хонорарите, получени от съюза му с Nike – неговата собствена марка Air Jordan.
12 years ago today, The Air Jordan 11 Retro “Concord” was released retailing for $175
— AuxGod (@AuxGod_) December 23, 2023
Do you remember when these dropped? 🤔 pic.twitter.com/bJXDQ5WMzJ
Бившият играч на Чикаго Булс подписа исторически договор с компанията от Орегон преди почти четири десетилетия, обединявайки бъдещето си с това на марката, за да получава 5% от това, което компанията таксува година след година.
От 2018 г. насам Nike се опита да даде повече свобода на своя филиал, виждайки как икономическата му възвръщаемост нараства до неподозирани нива.
От 2018 г. марката Jordan успя почти да утрои годишния си приход, както беше обявено от Помплиано, преминавайки от 2,8 милиарда долара годишно до 6,6 милиарда долара, с които ще приключи през 2023 г.
С тези цифри Майкъл Джордан ще спечели почти четири пъти повече на година (330 милиона долара) от това, което успя да спечели през цялата си кариера в НБА (94 милиона долара), което за мнозина се смята за най-добрата сделка в историята на спорта.
Според различни доклади марката Air Jordan, която екипира и Пари Сен-Жермен, представлява 14,16% от световния оборот на Nike.
Air Jordan се утвърди като един от най-известните продукти в световен мащаб, като е един от най-известните популярни продукти в западните страни.
Air Jordan 4 “White Thunder" Coming 2024 🐼
— House of Heat° (@houseofheat) December 23, 2023
DETAILS: https://t.co/T8yPyyb18j pic.twitter.com/wILZGFzsxx
Както беше обявено от самата Nike, „марката Jordan е близо до това да се превърне във втората най-важна марка за спортни обувки в Съединените щати“, изпреварвайки други признати марки като Adidas, Puma или New Balance по продажби, като отстъпва само на фирмата-майка Nike.
Съюзът на Nike с името на Майкъл Джордан постави прохождащата компания от Орегон на световната карта, след като дотогава беше известна само със своята офанзива в леката атлетика.
През първата си година босът Фил Найт очакваше продажби на стойност три милиона долара, но в крайна сметка приключиха 1984 г. с продажби от 126 милиона долара.