С обственици на жилища могат да бъдат изненадани със сметки за вода, която не са ползвали, ако сме продали имота си, а партидата и клиентският номер за доставка на вода във ВиК дружеството все още се води на наше име, а не на новия собственик. При смърт и наследяване на жилището от дете или роднина също се налага смяна на титуляра на партидата.
Затова е важно при промяна в ползването или собствеността на имота новият собственик или наемател да уведоми „Софийска вода” и да смени титуляря на клиентския си номер. Тази процедура се налага при закупуване на нов имот, при наследяване или при наемане.
Срокове
При промяна в собствеността клиентът трябва да подаде заявление за смяна на титуляр в рамките на 30 дни, а при унаследяване срокът е 60 дни. Процедурата е безплатна, ако бъде извършена в тези срокове. Но след изтичането им вече е дължима такса от 16,50 лв. с ДДС. Необходимите документи за смяна на титуляр се различават в зависимост от случая. Всички те могат да бъдат изтеглени от сайта на столичния ВиК оператор. Попълнено заявление по образец, данни от водомерите и удостоверяващ документ за собственост са задължителни във всички случаи.
„Софийска вода“ предоставя възможността промяната на титуляр на партида да бъде извършена изцяло онлайн през уебсайта на дружеството, където са описани и подробно сроковете, необходимите документи и дължимите такси. На страницата на „Софийска вода” е дадена важна информация за задължения, срокове, предоставяни услуги и цени. Те могат да се намерят в раздела „Какво трябва да знам като нов клиент на Софийска вода“ - https://www.sofiyskavoda.bg/za-nas/kakvo-tryabva-da-znam-kato-nov-klient-na-sofiyska-voda.
Сметки
При закупуване или наследяване на имот с неплатени и просрочени фактури за ползвана вода важи принципът, че активите вървят заедно с пасивите, коментираха от „Софийска вода”. Иначе казано, когато имотът е наследен, новият наследник е задължен и за натрупаните задължения.
Но в случаите на закупуване на имот новият собственик дължи само сумите, натрупани от датата на придобиването на имота, а старите задължения остават на предишния собственик.
При наличие на натрупани задължения дружеството дава възможност за сключване на споразумение за разсрочено плащане без лихва.
Обикновено при продажба на имот новият собственик сключва сделката при предоставена информация, документи за платени сметки към датата на продажба.
„Софийска вода” предлага голямо разнообразие за плащане на сметки - онлайн и на каса. Най-удобно за клиентите е да използват дигиталните канали за комуникация с дружеството - сайтът и мобилното приложение „Моята вода”. Това ще спести време за придвижване, както и чакането на опашки. На каса потребителите могат да заплатят в „Български пощи“, на касите на FastPay, EasyPay, банка ДСК и CashTerminal. С дебитна карта възможностите също са многобройни - през банкоматите на „Борика“, ДСК, ОББ и през виртуален ПОС терминал на „Софийска вода”. От уебсайта на „Софийска вода” пък всеки може да плати дори и без регистрация за клиентски профил, само с клиентски номер.
Комуникация
В момента „Софийска вода” има три физически центъра за обслужване на клиенти, в които се предоставят всички услуги - в районите „Люлин”, „Младост” и „Красно село”. Дружеството има и клиентски център, който приема само технически заявки за присъединяване към мрежата и се намира до „Направление архитектура и градоустройство”.
Потребителите могат да подадат запитване и през писмената мейл форма на уебсайта. То се регистрира в системата на дружеството с уникален номер и потребителят получава отговор. Официален канал за връзка със „Софийска вода” е и безплатният телефон с номер 080012121, на който клиентът може да получи информация по всякакви въпроси.
Дружеството поддържа връзка и следи социалните мрежи, но препоръчва на клиентите да използват само официалните канали за комуникация, за да бъдат техните сигнали своевременно адресирани и насочени към правилното звено в компанията. Социалните мрежи, които „Софийска вода” поддържа, са активен, но не са официален канал за комуникация и не могат да обслужват конкретни клиентски запитвания. Клиентите могат да се регистрират и направят личен профил в сайта на дружеството. Това ще улесни собственото им управление на водата у дома или офиса, както ще им спести и много време.
Спиране
„Софийска вода” поддържа в реално време актуална интерактивна карта на града, на която всички прекъсвания на водата се обозначават и описват с планирана дата и час за възстановяване на водоподаването. Клиентите могат да видят и ползват картата на сайта на дружеството и на мобилното приложение „Моята вода“.
Те могат да се абонират за SMS или имейл известяване за спиране на водата. Чрез есемес клиентите ще получават съобщение, когато предстои прекъсване на услугата или когато има аварийно спиране на водата само за посочения от тях адрес. Ако предпочитат имейл, на електронната си поща абонатите ще получават известявания за планирани спирания в района, който са посочили.
