0

В ъзмездие след публикация на „Телеграф“ за обитателите на жилищен блок, които плащали сметките за вода на ресторант, който се намира на партера в сградата. В свое писмо овъзмездените благодариха на вестника за публикувания материал, което е накарало „Софийска вода“ да се сезира и да направи изненадваща проверка.

От сметките за вода, предоставени от живеещите в блока, процентът за общото потребление, разпределен между домакинствата, е 16 на сто след приспадане на кубиците от водомерите в апартаментите. Преди проверката той е достигал до 40%. В последната фактура на ресторанта се вижда, че отчетеното количество вода е 47 куб. м, докато преди той плащал за 2 кубика потребление на месец, обясниха собственици на жилища в сградата.

Проверка

Те разказаха, че дни след публикацията на „Телеграф“ от „Софийска вода“ се обадили на домоуправителя и насрочили проверка. Комисия от трима представители на етажната собственост и експерт от ВиК фирмата извършили проверка на водомера и ползването на вода от ресторанта и връчили предписание да се смени уредът за измерване, а собственикът на имота да се яви в офиса на „Софийска вода“.

Случаят

Преди няколко месеца обитателите в блока на столичната улица „Пирински проход“ №24 А се видели в чудо заради техен съсед, дал имота си на първия етаж под наем за ресторант. Хазяинът не живеел в него, а партидата в „Софийска вода“ се водела на името на физическото лице Х, а не на фирмата, която го използвала за ресторант. Въпросният ресторант „Бар енд Динер ГЛОРИ“ се посещавал от около 100 души дневно. След COVID пандемията, когато ресторантът започнал да работи, на хората в блока се разпределят огромни количества студена вода за общо потребление. За тримесечието от 27 септември до 28 декември 2022 г. на домакинствата било разпределено общо потребление в размер на 37,5% загуби след отчета на водомерите в жилищата. А за този период на ресторанта били начислени само 6 кубика потребление, а за общите части само 2,25 кубика.

Злоупотреба

Още през септември 2021 година „Софийска вода“ направила проверка на потреблението на клиента, дал имота под наем на ресторанта, обясниха от водната компания пред „Телеграф“. “Тогава е констатирана злоупотреба чрез стягане на водомера. На клиента е връчено предписание да подмени компрометирания уред, който обаче не бил сменен. Следва втора проверка през декември, която установява, че уредът е сменен. Но ресторантът продължил да се самоотчита и така сметката му останала символична.