К уриерите надуха цените на дрехите и обувките. Онлайн магазините масово са принудени да оскъпят стоката си, защото цените на фирмите за доставки са непосилно високи, показа проучване на „Телеграф“. Само за последните два месеца цените на куриерските услуги нараснаха с 40 на сто,алармираха онлайн търговци.
Скок
Когато куриерската услуга се вдигне за онлайн търговците, те нямат друг избор освен също да повишат стойностите на продуктите, които предлагат.
Ако пратката е с безплатен транспорт, тогава търговецът трябва да излезе на загуба заради неизгодните оферти от куриерите към него. Затова масово онлайн магазините компенсират увеличението на разходите си за транспорт с ръст в цените на стоките, които ще изпращат. Затова някои дрехи и обувки, поръчани онлайн, вече са с 10%, дори с 20 на сто по-скъпи. Така на практика цената на куриерската услуга влиза в стойността на самата стока. В дадени случаи куриерът излиза около 58% от стойността на самия продукт. Става дума за стока с тегло до 2-3 кг, уточниха онлайн търговци. Други магазини оставятцените на стоките си както досега, но вдигат цената за доставка за крайния потребител. Например за пратка до 2 кг от 26,25 лв. ще трябва да платите 15,48 лв. доставка.
Обем
Цената на куриерската фирма към онлайн търговците зависи и от обема пратки. Колкото по-големи оборотиправят онлайн магазините към куриерите, толкова цената е по-изгодна. Тя зависи и от други фактори освен от оборота и броя на поръчките. Има специални привилегии, ако даден онлайн търговец е внедрил логото на куриерската услуга в сайта на магазина си. Така се договаря за по-ниска цена с куриерите, защото им прави реклама. Въпреки тези отстъпки цените на куриерските услуги продължават да са изключително високи, коментираха онлайн търговци за „Телеграф“. И припомниха, че основното оправдание на куриерите е била инфлацията, а по последни данни на националната статистика беше регистрирана месечна дефлация. Въпреки това стойностите на доставките не са се понижили, допълниха търговци.
Ралица Димитрова