0

„Телеграф“ получи отговор от Министерството на транспорта във връзка със сериозния проблем при минаване на годишен технически преглед с бензинов автомобил след въвеждането на новите изисквания за централна връзка с ДАИ. Хаосът е след въвеждане на новите промени и е специално при бензиновите автомобили, докато дизеловите минават без проблем. Причината е, че при дизелите се мери димност, а не емисии въглероден диоксид.

ХАОСЪТ ПРОДЪЛЖАВА: Искат 180 лева за преглед на бензинова кола!

При бензиновите автомобили обаче измерването е на CO2, което уредите вече отчитат онлайн и засичат много по-завишени стойности. 

Филтри 

От 22 юли нормите за тях са изключително завишени и хиляди автомобили, дори такива, произведени преди година-две, не могат да минат техническата проверка за изправност или получават далеч по-ниска категория, обясниха хора, правещи прегледи. Пунктовете за ГТП са запознати със сериозния масов проблем с бензиновите коли. И още на влизане питат дали си с бензинов двигател, като предупреждават, че има проблем и безброй коли са спрени от движение именно заради завишените CO2 изисквания.

ОТ ДНЕС: Безброй бензинови коли не могат да минат преглед!

От понеделник преглед на бензинов автомобил може да продължи около час, като допреди това се минаваше за не повече от 20 минути. Въпреки изискванията проверка на „Телеграф“ показа, че проблемът е единствено при бензиновите автомобили, а дизели без филтри за твърди частици успешно минават каналите. 

Реално 

„Няма проблем с техническите прегледи. Единственото ново, което се е случило, е, че измервателните уреди в пунктовете вече са свързани със сигурна връзка директно със системата на ДАИ и не могат да бъдат манипулирани от техническото лице в пункта. Така системата връща положителен отговор единствено ако в нея постъпят данни за емисии, които отговарят на посочените в закона. Ако не постъпят, отказва да издаде стикер“, заявиха за „Телеграф“ от транспортното министерство. „Не сме променяли нормите нито за бензинови, нито за дизелови двигатели. Те са определени от години в европейското и родното законодателство. Ако някой сега има проблем да мине на преглед, то това сочи, че допреди директното свързване замерванията не са били реални, а манипулирани“, допълниха от ведомството.