П родажбите на "Тесла" (Tesla) в Турция нарастват значително през първите месеци на 2025 г., за сметка на спада в продажбите на марката в САЩ, Европа и Китай, съобщи „Хюриет дейли нюз“. 

Продажбите на електрическите автомобили на „Тесла“ в Европа бележат спад от 49 процента през април, същевременно на китайския пазар, който е един от основните за „Тесла“, компанията бележи спад от 6 процента. В първото тримесечие на годината „Тесла“ отбелязва спад от 13 процента и в продажбите си на американския пазар.

Според специалисти основната причина за значителния спад в продажбите на „Тесла“ се дължи на отрицателните нагласи към изпълнителния директор на компанията Илон Мъск и повишаването на конкуренцията в сектора, отбелязва „Хюриет дейли нюз“. 

На фона на негативните тенденции на повечето пазари продажбите на „Тесла“ в Турция бележат значителен ръст благодарение на обявената в страната специална цена за новия електрически автомобил "Модел Уай" (Model Y), който може да бъде купен за 1,87 милиона турски лири (47 800 долара). Скоро след обявяването на преференциалната цена на автомобила в Турция са поръчани над 5000 броя "Модел Уай", отбелязва още „Хюриет дейли нюз“. 

Същевременно от Асоциацията на турските автомобилни дистрибутори (ODMD) посочват, че в периода януари-април 2025 г. „Тесла“ е доставяла средно по 3450 електрически автомобила на месец за Турция, с което е отбелязала значителен ръст от доставяните 400 автомобила месечно за същия период на 2024 г. 

Турция отбелязва ръст в продажбите на електрически автомобили от 85,5 процента на годишна база с общо 45 856 продадени автомобила през първите четири месеца на годината, сочат още данните, цитирани от изданието, предаде БТА.