0

1. Представете вас и вашата компания в няколко изречения?

Казвам се Петко Иванов и съм собственик на риболовен магазин, с физически обект в Стара Загора и с добре познатия на рибарите онлайн магазин fish24.bg.

Понеже съм запален по риболова от дълго време, реших да превърна хобито си в бизнес. Така започнах дейността си с отварянето на малко магазинче с площ от около 30 кв. м. и с не особено богат асортимент. Отне ми известно време, но постепенно клиентите и продажбите започнаха да се увеличават, което за мен беше знак, че е време да помисля за промени, които да подпомогнат още повече бизнеса. Затова реших да направя онлайн магазина fish24.bg и да потърся по-голям физически обект.

Към днешна дата магазинът ни в Стара Загора, заедно със склада, са разположени на площ от около 330 кв.м., а онлайн магазинът fish24.bg е разпознаваем от всички запалени рибари.

2. Откога съществува компанията, колко души работят в нея и какво наложи създаването на онлайн магазина?

Fish24 стартира през 2018 г. в гр. Стара Загора. Към момента служителите във фирмата са четирима. Благодарение на платформата, с която работим, нямаме нужда от повече персонал към момента. С ValivalCommerce обслужването на поръчките, следенето на складовите наличности и качването на нови артикули става бързо и лесно.

3. Разкажете за вашите продукти и как поддържате интереса към тях?

Най-голямото предимство на fish24.bg пред конкурентите ни е, че ние работим с много вносители и предлагаме голямо разнообразие от марки. Спестяваме на клиентите си време да сърфират между различни онлайн магазини. В нашия каталог се предлагат качествени риболовни принадлежности и аксесоари с гаранция от доказани марки като Shimano, Apia Salmo, Filstar, Rapala, Daiwa, Mepps, Ryobi, Tica, Yamaha, Cormoran и много други.

4. Каква е разликата между заклет рибар и просто любител?

Разликата е огромна. Любителят запълва свободното си време с риболов. А заклетият рибар се опитва да си освободи колкото се може повече време за риболов, за сметка на други ангажименти. Готов е да измине стотици, дори хиляди километри, само за да достигне до любимото си място за риболов.

5. Къде е най-трудно да се реализират продажби и защо?

За много други категории от продукти, може би физическите продажби са по-успешни, защото е необходимо дадения продукт да се види и пипне, но специално при нашите артикули това не е необходимо, като изключим въдиците, където е малко по-трудно човек да се ортиентира само по характеристиките и снимките поместени в сайта. Повечето артикули обаче са добре познати на рибарите, много често става дума за популярни и световнопризнати марки. Поради тази причина се радваме на доста по-големи успехи онлайн, отколкото във физическия си магазин. Да не говорим, че с онлайн магазина достигаме клиенти от цяла България, докато във физическия магазин обслужваме най-често рибари от Стара Загора и региона. В нашия сегмент със сигурност онлайн търговията ни отваря много врати и много възможности за развитие.

6. Работите ли с външни агенции?

Работим изцяло с Дигитална агенция Valival. Както споменах, магазинът ни е на платформата ValivalCommerce. Тя е изключително лесна за работа и ни спестява много време. За реклами и всичко, свързано със социалните ни мрежи и онлайн магазина, също се доверяваме на техния екип.

7. Какви онлайн маркетингови активности имате всеки месец?

Най-активно рекламираме в мрежите на Google и Facebook, където кампаниите са непрестанни. Таргетираме нови потребители, чрез ремаркетинг вдигаме процента на завършените поръчки, а понякога правим и специални кампании за намалени продукти или нови интересни попълнения в асортимента от артикули, които предлагаме.

8. Кои нови маркетингови инструменти или рекламни похвати ви се иска да приложите, а все още не сте?

Не е нов инструмент или похват, но все още не сме развили e-mail маркетинга си и вероятно това ще бъде следващото нещо, в което да се фокусираме. Чувал съм, че правилно използваният e-mail маркетинг има най-голяма възвращаемост, но със сигурност изисква труд и креативност да бъде построен по възможно най-добрия начин.

9. Кой е най-силният ви мотив да участвате в конкурса „eCommerce Academy Awards 2022“?

Най-силният мотив, разбира се, е да „премерим сили“ с други онлайн магазини в сегмента спорт, отдих и хоби, и да получим реална представа за това как ни класират усилията, които полагаме до момента. Разбира се, не е за подценяване и страхотната обратна връзка, която ще получим от цяло жури от специалисти в толкова много аспекти. Това ще ни помогне да подобрим още повече дейността си и да предложим още по-голямо удобство и по-добро обслужване на нашите клиенти. Даже мога да кажа, че това май е най-силната ни мотивация.

10. Споделете едно нещо, което искате да се промени в онлайн търговията в България до края на 2022 г. , за да улесни вашите продажби и процеси?

Много оптимистично е да се очакват големи промени до края на годината, според мен, но със сигурност има неща, които когато и да се променят ще помогнат много за развитието на онлайн търговията в България.

Много голям проблем, както за нас, а вероятно и за много колеги, са множеството непотърсени пратки. Вярвам, че ако българският потребител започне да разплаща повече с карта, този процент непотърсени пратки значително ще намалее. Ние например, за всички години, в които работим, нямаме нито една непотърсена или изоставена пратка, когато тя е била платена с карта.

Друго, което от наша гледна точка е хубаво да се промени, е модернизацията на системата на работа на някои от доставчиците и вносителите в България. Има много онлайн магазини, които предлагат артикули, които се водят налични при доставчик, но за съжаление много от тези доставчици нямат адекватна система за следене и обновяване на наличностите възможно най-често. Ако се модернизират системите на тези доставчици, това ще доведе до голям ръст на успешно обработените и реализирани поръчки за нас крайните търговци.