В ече не зная на кого да се оплача от действия и бездействия на „Топлофикация София“. Това се казва в жалба на столичанин, получена в редакцията на „Телеграф“.
С падането на температурите зачестиха авариите в мрежата на централното парно. 13 квартала в София бяха на студено този вторник с обещание ремонтът да завърши среднощ на 19 ноември. На 20 ноември без топла вода и със студени радиатори от сутринта бяха хиляди жители на 8 района на столицата, видя „Телеграф“.
Зимният сезон събуди крадците на парно!
С жалби срещу топлофикация е засипана и Столична община, шефовете на дружеството са недостъпни и за нея, коментираха от СОС. На сайта на топлофикация няма новини от 24 октомври насам, в раздела „Аварии и ремонти“ само се изброяват районите без парно заради повреди, но не се обясняват причините.
Данни
Искам да изразя за пореден път възмущението си срещу „Топлофикация София“, пише в писмо до вестника клиент. „Вчера получих съобщение на имейла ми, че има авария и няма да има топлоподаване в редица квартали в южната част на София - „Красно село“, „Борово“, „Бели брези“, „Лагера“ и други.“ В съобщението топлофикация обещавала, че топлоподаването ще бъде възстановено в 23,55 часа.
„Това не се случи, парното бе пуснато към 5 часа на 20 ноември. Така почти в продължение на 24 часа не ползвахме услугата“, съобщава потребителят. „Нали това лято топлата вода в същите квартали беше спряна 14 дни, за да се извършат ремонти и да имаме нормално топлоподаване през зимата. И какво се получи – още първия месец на отоплителния сезон започнаха авариите“, оплаква се абонатът.
Измама
Той споделя и друг случай. Във фактурата му за месец октомври пишело, че е имал парно 11 дни. А неговата сграда всъщност имала отопление 9 дни. Преди ден човекът отишъл в абонатната станция да провери какво пише в досието, което трябва да се съхранява там, но установил, че досие няма.
ЧЕСТИТО НА СОФИЯНЦИ: Парното гълта по 3,60 лв. на ден за новия отоплителен сезон!
„Така за един месец от отоплителния сезон ще имам начислена топлинна енергия за сградна инсталация за 3 дни, без да съм имал отопление в тях.
Отговор
„Топлофикация София“ уведомява своите клиенти за настъпили аварии по топлопреносната мрежа своевременно чрез съобщение на уеб сайта в модул „Аварии и ремонти“, като са указани засегнатите адреси, се казва в отговор на дружеството на въпрос на „Телеграф“. Всички регистрирани в „Моят портал“ засегнати от авария се уведомяват с писмо на електронната им поща. Според топлофикация „Дружеството не начислява топлинна енергия на клиентите за времето без парно, което се отразява в броя работни дни на абонатната станция във фактурата“.
Таня Киркова