И зобилие от месни деликатеси посрещна първите гости на изложението за храни и вина в Интер Експо Центъра в столицата, което се провежда всяка година през ноември.
Сред многобройните браншовици и чужди гости за откриването дойде и американският посланик Кенет Мертен, който съобщи, че САЩ има интерес към български храни.
Основен акцент бяха двете зали с месни продукти, тъй като изложението „Месомания“ отбелязва 30 г., име, което в зората на демокрацията е дал министърът на земеделието Кирил Вътев, когато е бил председател на Асоциацията на месопреработвателите.
Изложителите посрещат министъра на земеделието Кирил Вътев и шефа на Асоциацията на месопреработвателите Атанас Урджанов
Бебета
Това, с което тазгодишната „Месомания“ ще се запомни, са продуктите с много малко консерванти или почти никакви. Безспорен хит още в първия ден се оказа пастет с месо от елитното говедо блек ангъс, което се отглежда пасищно в Еленския Балкан. Продуктът, освен че има истински вкус на месо, е одобрен от Агенцията по храните (БАБХ) за консумация от бебета, които вече са навършили 6 месеца, разказаха производителите. Бурканчето е около 250 г и може да се закупи за 9 лв. от щанда.
Прави впечатление, че голяма част от производителите предлагат колбаси и месни деликатеси предимно с местни подправки, с екологични опаковки и работят основно с родно произведено месо.
Кренвирши
На щандовете могат да се опитат кренвирши както само от свинско месо, така и от чисто биволско. Цените на килограм от пресния колбас вървят между 12 до 19 лв. за кг. Любителите на ретро вкусовете пък могат да опитат вкуса на някогашната Камчия, направена само от свинско месо и типичния аромат на чесън, произведена в района на Свищов.
Щандове с вкуснотии очакват потребителите за дегустация
Техни колеги от Петричко пък печелят клиентите със суджуци и луканки с орехи и късчета смокини. Освен български деликатеси, някои от преработвателите представят и продуктите на техни колеги от Румъния, Италия и Турция. Те разказаха, че румънският бабек е направил истински фурор на нашия пазар и е единственият продукт, спечелил потребители, без да се налага да бъде рекламиран. На изложението можеше да се опита и известна македонска лютеница в съчетание с месни деликатеси от нашата съседка.
Светлана Трифоновска