П о половин час висят пътници в кацнали самолети на Летище София. Причината е недостиг на персонал и слаба организация у фирмите за наземно обслужване на летището, научи „Телеграф“ от свои източници на аерогарата.
Посрещане
„Излетяхме от Париж със закъснение, което бе до голяма степен наваксано по време на полета. Когато кацнахме на летището в София обаче, просто започна едно голямо чакане. От бордния персонал ни обясниха, че няма наземен екип, който да обслужи самолета, и просто трябва да се въоръжим с търпение. Просто нямаше кой да ни отведе от самолета, нито към автобус, нито към ръкав. Стояхме в затворения самолет и чакахме“, разказа за „Телеграф“ пътник от полет на „България Ер“ от Париж в понеделник. „Телеграф“ се обърна за позиция към компанията „Суиспорт“, обслужваща конкретния полет, и ще я публикува при наличен отговор.
Проблеми
Според работещи на летището това не е инцидентна ситуация, а се случва често, като изчакването обикновено е до 15 минути. Липсата на готов наземен екип, който да обслужи вече кацнал самолет, се случва на редица авиокомпании и касае всички компании по наземното обслужване. Продължават и случаите с изчакване на багаж след кацане, което в определени случаи също достига до половин час. „Наша цел е със съдействието на държавата в лицето на транспортното министерство да въведем минимален стандарт за наземното обслужване, за да подобрим изживяването на пътниците“, коментираха за „Телеграф“ от концесионера на летището „СофКънект“. Идеята е да се знае колко е максималното време за изчакване на ръкав или стълбичка при кацане, както и за куфар на багажна лента.
Опашки
От петък до понеделник пътниците по родните летища се натъкнаха и на големи опашки за паспортен контрол, както за изход, така и за вход в страната. Причината е технически проблем с автоматичните гишета за биометричен паспортен контрол, заради който те са изключили на летищата София, Варна и Бургас. Проблемът е бил видим най-силно в София, където заради предприетите мерки за ускоряване на проверките от няколко месеца насам силно се разчита на автоматичните гишета. Проблемът е бил отстранен от фирмата, която поддържа гишетата, които все още са в гаранция, научи „Телеграф“ от свои източници в Гранична полиция.
Деян Дянков