0

Ф алшива лотария с награди електроуреди се върти в социалните мрежи, като в публикациите използват логото на „Български пощи“, видя „Телеграф“. Текстът на съобщението е: „Всяка година в склада ни остават много пратки, които не са взети от собствениците им.

По закон имаме право да ги продаваме. Ето защо провеждаме лотария! Цeнaтa e сaмo 4 лв. Пoбързaйтe, нaгрaдитe сa нa изчeрпвaнe.” Под публикацията има снимки на палети с пратки, като на някои от тях има и мъж, който ги посочва, но на лицето му има маска. 

Измама

От „Български пощи“ категорично отрекоха, че правят подобни лотарии и предупредиха, че това е измама и се правят опити за източване на лични данни и пари от банкови карти.

От държавната компания коментираха, че още на 31 май са предупредили за схемата, но публикациите продължават да се въртят в социалните мрежи.

От дружеството посочват, че не провеждат анкети или игри, които не са обявени на официалната страница на дружеството и при никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта.

Рекламата успяла да излъже клиенти, споделиха от пощите. Столичанка се обадила и попитала за „лотарията“, но чак след като превела поисканите пари на измамника. 

За да подсилят достоверността на лотарията, измамниците дори са публикували фалшиви коментари от несъществуващи профили със снимки, които удостоверяват, че са получили награда.

Повечето от тях са с чужди имена, а на снимките са с микровълнова фурна, телевизор, комплект инструменти, сешоар и други. 

Примамват и със снимки на получени награди в коментарите. Хвалят се от фалшиви профили с телевизори, инструменти и други.

 Примамват и със снимки на получени награди в коментарите. Хвалят се от фалшиви профили с телевизори, инструменти и други.

Практика 

Четири-пет пъти от началото на 2022 г. „Български пощи“ предупреждават за различните видове измами, които се разпращат от тяхно име. 

Например има информация, че се пращат фалшиви електронни съобщения и SMS от името или с логото на дружеството под формата на анкети или игри.

Друга измама е, че клиентът има пратка, но за да я получи, трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване и други, като е необходимо да предостави данни от банкова карта.