100 учители по математика в 6-и или 9-и клас ще могат да бъдат обучени как да работят с иновативната образователна платформа Кан Академия. Това ще се случи в рамките на безплатна програма за училища и техни учители по математика “Данни за качествено образование с Кан Академия“, която “Образование без граници” ще се проведе през учебната 2021/2022 година. Идеята е в рамките на следващата година да бъдат изследвани ползите и ефективността от уроците с платформата.

100 учители по математика в 6-и или 9-и клас ще могат да бъдат обучени как да работят с иновативната образователна платформа Кан Академия. Това ще се случи в рамките на безплатна програма за училища и техни учители по математика “Данни за качествено образование с Кан Академия“, която “Образование без граници” ще се проведе през учебната 2021/2022 година. Идеята е в рамките на следващата година да бъдат изследвани ползите и ефективността от уроците с платформата.

„Целта е да се покаже как работи Кан Академия, какви въздействия има върху учебния процес, върху учениците и техните резултати и нагласи. Докато правим изследването, искаме да наблюдаваме как учителите работят с платформата. Заради тази цел набираме учителите, които да се включат в програмата. В рамките на една годна ние ще ги подкрепим с обучение как да работят с платформата и всички процеси, които са свързани с дигитализацията в самото училище и как да извличат най-доброто от технологии“, обясни Станислава Гатева от сдружението. Тя обясни, че има множество изследвания, които са проведени в доказателство на ефективността на Кан Академия, но на българска почва няма толкова мащабно изследване. Затова и с помощта на изследването те искат да покажат на учители и ученици, че платформата работи и има полза от нея. Инструментариумът за проекта ще бъде създаден от Института за изследвания в образованието. Той ще може да се ползва от учителите и следващите години.

Платформата има уроци по математика, физика, химия, биология, медицина, световна история, музика, философски цикъл. Към тях има видеоурок и статия към него, която може да се прочете. Освен това има и подготвени упражнения. Например по математика след всеки урок ученикът може да решава задача и системата му връща обратна връзка. Ако не се е справил, системата му дава решението на задачата и всичко се записва обратно вътре и може да се проследи какъв напредък постига с времето. „Учителските профили могат да се свържат с ученическите и да се правят класове. Така учителят може да разбере много лесно къде дадено дете е имало затруднения и да му помогне“, обясни Гатева. По думите й така може да се избягва стресът от контролни и тестове, защото в платформата грешката не е наказуема.

Учителите, които ще бъдат включени в рамките на проекта, ще бъдат от различни училища, градове и села, за да има цялостна картина в страната. Ако директор на някое школо реши, може да го запише и да наблюдава във всички свои учители по математика от 6- и 9-и клас. Половината от педагозите които ще се включат, ще работят с Кан Академия до 30 минути, а другата половина - над 30 минути. „В рамките на до или над 30 минути ще бъде времето, в което учениците са работили в платформата. Те може да са се упражнявали, чели статия или да решават задачи или друга ангажираност на учениците с Кан Академия“, обясни Гатева. При подбора на учителите най-важна ще е мотивацията и тяхната готовност да изкарат цялата учебна година. Ще има и контролна група от около 50 училища, които няма да работят с платформата.