0

П оредно лято на тапи по пътищата очаква любителите на родното Черноморие, научи „Телеграф“. Причината е, че по и без това пренаселените особено в петък и неделя магистрали „Тракия“ и „Хемус“ скоро започват сериозни ремонти. Те ще засегнат тесни точки като тунели и виадукти, заради което ще има въведена временна организация на движението. В момента по основни пътни артерии в страната се извършват текущи ремонти, като част от тях ще завършат преди активния летен сезон, други ще продължат и през лятото, съобщиха от агенция „Пътна инфраструктура“ за „Телеграф“. През 2022 г. от пътната агенция планират ремонт на около 3000 км пътища, като от тях текущ ремонт се планира за около 1300 км пътища, за 1200 км ще продължат ремонти, започнали през миналата година. Основен ремонт пък е планиран за около 240 км, които са готови за започване. 

Тръба

На АМ „Хемус“ продължава ремонтът в тръбата за София на тунел „Ечемишка“ и трафикът преминава двупосочно в тръбата за Варна. Строителите работят с пълна мобилизация, за да може дейностите да завършат възможно най-скоро и да се улесни трафикът през летния сезон. На обекта дълго време не се работеше, но след решението на Народното събрание от 20 април се даде възможност работата да продължи, обясниха от пътната агенция. До 10 юни се предвижда да завърши ремонтът на виадукта при 34-ти км, в платното за София, след което там ще бъде върнато движението на камионите, които сега се отбиват по пътя през Витиня. След това ще започне ремонт на виадуктите в посока Варна, но не и преди пътят през Витиня да бъде стегнат. Той ще се използва, докато е затворено платното за Варна. Очакванията са ремонтът на виадуктите да завърши до края на септември. За основен ремонт също така е предвиден и тунел „Траянови врата“ на магистрала „Тракия“, както и тунелите „Топли дол“ и „Правешки ханове“ на „Хемус“.

Морето

По морето основен ремонт започва на участък от 52 км от пътя Дюлино – Каблешково – Бургас, включващ трасето на Дюлинския проход, който активно се използва през летния сезон като най-кратката връзка между областите Варна и Бургас през Стара планина. Той е най-често използваната алтернатива на първокласния път Варна – Бургас през Приморския проход. Предвиден е ремонт и на 21,4 км от пътя Ясна поляна – Приморско. Трасето е алтернативен маршрут на основното панорамно трасе Бургас – Приморско. Основно ще се ремонтират и пътят Ново Паничарево - Ясна поляна и Тънково – Слънчев бряг.  До началото на активния летен сезон във Варненско се предвижда да завърши ремонтът на 3,8 км от главния панорамен път в участъка Кранево - Златни пясъци.

Гърция

Затруднения в следващите седмици се очакват по пътя за Гърция. Вече се кърпят дупките на шосето в Кресненското дефиле, което няма алтернативен маршрут. Затова и там ще има въведен режим на пропускане, който ще забави движението. „Не искаме да затрудняваме трафика, но просто няма накъде да пренасочим преминаващите автомобили от и за Петрич, Сандански и Гърция“, казаха от областното пътно управление в Благоевград.
Организация

На всички участъци, на които ще се работи и през летните месеци, ще има необходимата временна организация на движението, така че максимално да се улесни трафикът и да се осигури безопасността на пътуващите, обещават от пътната агенция. На пътните фирми е възложено дейностите по автомагистралите да се извършват само от понеделник до обяд в петък, а в почивните дни да не се работи, за да не се затруднява интензивният трафик през летните месеци. Това обаче важи само за текущите дейности, но не и за работата по участъците, където започват основни ремонти. Всички участъци от републиканската пътна мрежа в ремонт и въведените временни ограничения, както и мерките за облекчаване на движението като „реверсивно движение“ се публикуват всекидневно на интернет страницата на агенцията. 


КАРЕ

Пускат едно платно от „Струма“ до Нова година

Едното готово платно на магистрала „Струма“ в участъка от пътен възел Благоевград-юг до тунел „Железница“ може да бъде пуснато още до края на 2022 г., съобщиха от пътната агенция. Участъкът се бави заради възникнало свлачище и в цялост се предвижда да бъде пуснат през 2023 г.  Виадуктът преди тунел „Железница“ е почти готов в посока от София към Кулата. Предстои полагане на маркировка и поставяне на пътни знаци. Самия тунел трябва да е изцяло завършен до юли тази година. Следващият 1,4 км подучастък се очаква да е готов до края на 2022 г. За участъка от тунела до Симитли се чака акт 16.

КАРЕ

„Хемус“ стига до Плевен до 2024 г. 

Строителството на АМ „Хемус“ до пресичането с второкласния път II-35 Плевен-Ловеч ще бъде завършено до края на 2024 г., казаха за „Телеграф“ от пътната агенция. Участъкът от пътен възел „Боаза“ до пътя Дерманци – Угърчин трябва да бъде готов до април 2023 г. Следващата отсечка, до пътя Катунец – Радювене, трябва да бъде завършена до ноември 2024 г. Оттам до пътя Ловеч-Плевен трасето трябва да е готово до юни 2023 г.