0

Н овата електронна услуга за смяна на адресна регистрация на Столичната община е изцяло интегрирана със системата за плащане на Министерството на електронното управление.

Всички райони вече работят успешно със системата и реално обслужват гражданите много по-бързо от обявения 2-дневен срок, обяви зам.-кметът по дигитализацията на София Генчо Керезов.

С решение на Министерския съвет от вчера, обаче, 3,5 млн. лева, предназначени за съвместен проект за автоматизиране на административния ход на общински услуги, няма да бъдат предоставени, защото държавата ги пренасочва за други нужди, допълват от Столичната община.

В рамките на проекта трябва да се разработи инструмент, който всички общини в България да могат да ползват. Гражданите биха могли да получават веднага резултат за над 50 услуги, без да се налага човешка намеса в общинските администрации. Това ще забави електронното управление в цялата страна.

"Това  няма да ни откаже. Напълно наясно сме какво трябва да се случи и просто ще изчакаме по-спокойни политически и финансови времена - коментира Генчо Керезов. - Целта ни е да надградим системата така, че да може да поддържа и други електронни услуги, така че постепенно да я превърнем в единно електронно гише за обслужване на гражданите изцяло през мобилен телефон."