0

К апитанът на товарния кораб „Vera Su“, заседнал край бреговете на Камен бряг през септември миналата година, получи наказание „лишаване от свобода” за срок от три години. Изпълнението му се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим ще трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от малко над 7 200 лева, съобщават от обвинението. 

Капитанът на товарния кораб „Vera Su“, заседнал край бреговете на Камен бряг през септември миналата година, получи наказание „лишаване от свобода” за срок от три години. Изпълнението му се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим ще трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от малко над 7 200 лева, съобщават от обвинението. 

Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност от Окръжна прокуратура – Добрич за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго, заедно с втория му помощник – капитан, който е бил на вахта в нощта на инцидента.

На 20 септември м.г. в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг и к.к. „Русалка“, корабът „Vera Su“, плаващ под панамски флаг, заседна край бреговете на местност „Яйлата“. В хода на разследването на случая е установено, че капитанът му допуснал превозното средство да плава с оперативно неработеща система за контрол на вахтения на мостика, а навигационната вахта на мостика през тъмната част на денонощието включвала единствено вахтен помощник-капитан без включен наблюдател. Това довело до засядането на „Вера Су“ и създало опасност за значително повреждане на чужд имот – кораб. Деянието е извършено с действие и при форма на вината евентуален умисъл.

Обвиняемият Хайдар Ергюн призна вината си и прие определеното му наказание, като се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото по общия ред. Одобреното от Окръжен съд – Добрич споразумение е със силата на присъда и не подлежи на обжалване.

По отношение на втория обвиняем по случая, след връщане на делото от съда, срещу него ще бъде изготвен и внесен обвинителен акт.

Действията по разследването на другите две направления продължават в отделно досъдебно производство. Освен причините и обстоятелствата, при които е настъпила самата катастрофа, се работи за изясняване има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността "Яйлата" и региона.