0

Р азследването за катастрофата на АМ „Струма” е към финалната фаза и очакваме заключенията на съдебните експертизи. Може би ще са готови дори преди Коледа. Това заяви зам.-главният прокурор и директор на Националното следствие Борислав Сарафов.

Автобусът буквално се е нанизал на мантинелата, добави Сарафов, след това се е заклещил между двете мантинели. Има разрешена скорост и съобразена скорост с пътните условия. Разрешената скорост може да е 120 км/ч, но ако пътните условия не позволяват, скоростта трябва да е съобразена, добави Сарафов, съобразената скорост може да падне и на 40 км/ч. Ще изчакам автоекспертите да кажат заключението си и тогава ще го съобщим, уточни Сарафов пред БНТ.

Скоростта на автобуса по-скоро е била несъобразена с пътните условия. Мисля, че са надхвърлени 90 км/ч, добави още той. Изискванията на един професионален водач на автобус са по-завишени, отколкото за всеки един друг водач. Да, пътната маркировка не отговаря на изискванията, но няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка. Маркировката предполага водачът да е по-внимателен и да кара с повишено внимание, посочи Сарафов. Пътната настилка на АМ Струма отговаря на условията и стандартните изисквания за път, подчерта още Сарафов.