Н ад 200 обяви за различни услуги от Дядо Коледа заляха сайтовете броени дни преди празниците, показа проверка на „Телеграф“. Междувременно в социалните мрежи майки си разменят контакти на ваксинирани актьори, които да влязат в ролята на Белобрадия старец и да посетят детето у дома.
„Здравейте, момичета. Дъщеря ми е на 4 г. и много искаме да я зарадваме със среща с Дядо Коледа. Не знам ще има ли по моловете, но тъй като живеем с майка ми, която е с диабет и сърдечен проблем, много се пазим от вируса. Вкъщи всички сме ваксинирани, най-близките ни приятели също. В тази връзка търся актьор или възрастен човек с костюм, който да дойде у дома, но държим той също да има поставена ваксина или зелен сертификат, че е преболедувал“, гласи една от публикациите във Фейсбук. Под нея са дадени контакти на „сертифицирани“ Дядо Коледа. „При нас от градината организираха посещение. Дядо Коледа дойде със Снежанка. Млади актьори и двамата имаха зелен сертификат. Направиха си снимки с децата и им подариха подаръци“, пише друга майка, която уточнява, че разполага с контакт на агенцията, от която са изпратили актьорите.
Заради коронавируса Белобрадият старец има редица нестандартни предложения, като изпращане на селфи. Тотален хит са персонализираните грамоти, сертификати, писма и видеопоздрави. За сметка на това епидемичната обстановка срина бизнеса с посещения по домовете. Преди COVID услугата излизаше средно около 80 лв. Сега повечето актьори предлагат да дойдат до прага ни срещу 40-50 лв. Някои пък допълват, че са склонни да си направят бърз тест в деня на посещението, който обаче да бъде заплатен от клиентите. В същото време обаче, ако Дядо Коледа е ваксиниран и притежава зелен сертификат, цената се променя и може да стигне до над 100-120 лв. Същото важи и ако старецът е придружен от Снежанка или джудже. „Искате да зарадвате детето си за празниците, но се притеснявате заради обстановката, ние сме насреща. Дядо Коледа ще дойде в дома ви ваксиниран, безопасен и готов да изслуша всички стихотворения и песнички, които детето ви знае“, се посочва в една от обявите в интернет. Цената на услугата обаче започва от 90 лв. за 20 минути.
Далеч по-евтини са виртуалните предложения от Белобрадия старец. Така например за селфи от Северния полюс пък цената е 10 лв., а срещу 20 лв. Дядо Коледа се включва на живо по Вайбър. Услугата е активна и навръх празниците от 24 до 26 декември в интервала от 12 до 22 ч. По време на видеоразговорът старецът ще отправи специален поздрав, ще изслуша песничка или стихотворение и ще пожелае всели празници на децата. Персонализираните писма пък са на различни цени от 12 до над 30 лв. в зависимост от подробностите, които са включени. Наред с името и годините на детето в писмото може да бъде включена и кратка история с малчугана.
Един от сайтовете например предлага различни сюжети на писмото - коледна приказка, снежна история, послание за ученици, за деца, които не вярват в Дядо Коледа, за непослушковци и др. В друг пък предлагат комплекти - индивидуално писмо от Дядо Коледа, сертификат за послушание с името на детето и коледни рисунки за оцветяване. Изключително популярни са и персонализираните видеа. Между 30 и 35 лв. струват клиповете, в които Белобрадият старец поздравява детето по име, показва негови снимки, поздравява го за конкретни постижения през годината и отправя препоръки, като например да спазва обещанията си, да яде повече зеленчуци и т.н. Видеата също са с различни сюжети. Те може да са от работилницата на Дядо Коледа, от къщата на елфите и др.
Децата изпращат писма до петък
Всяко дете може да изпрати писмото си до Белобрадия старец до 17 декември. „Български пощи“ ЕАД стартира традиционния детски конкурс „Най-красиво писмо до Дядо Коледа“. За участие в конкурса на плика трябва да бъде изписан правилно адрес на подателя и да бъде заплатена пощенската услуга за изпращане на писмо. За получател да бъде посочено само „За Дядо Коледа“. Всички писма, отговарящи на условията, ще получат отговор от добрия старец, а за най-оригиналните и красиви от тях ще има и подаръци. „С цел защита на личните данни на всеки един от участниците в конкурса следва в съдържанието на самото писмо да не се посочва адрес на подателя. Адресът следва да се изпише единствено на плика“, предупреждават от „Български пощи“ и допълват, че в самото писмо е необходимо да се посочат само двете имена на детето.