0

Ф едерацията на транспортните синдикати – ФТС към КНСБ започва поетапни протестни действия във връзка с предстоящото приемане на държавния бюджет и недостатъчните средства предвидени в него за устойчив ръст на възнагражденията в градския транспорт в страната. Това съобщиха от КНСБ и уточниха, че стачката започва от понеделник.

Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите

Федерацията на транспортните синдикати – ФТС към КНСБ започва от понеделник поетапни протестни действия във връзка с предстоящото приемане на държавния бюджет и недостатъчните средства предвидени в него за устойчив ръст на възнагражденията в градския транспорт в страната. Това съобщиха от КНСБ и уточниха.  

Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите.

Това е само първа стъпка за мирно изразяване на недоволство и несъгласие с така предложения Бюджет 2024 от страна на работещите в системата на градския транспорт.

Искането на КНСБ и ФТС за повече средства в държавния бюджет в размер на 37 млн. лв. целево за увеличение на заплатите в сектора е свързано с желанието ни за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт.

Ето какво още пишат синдикатите:

Социалното напрежение в градския транспорт в страната расте с всеки изминал ден поради факта, че заплатите в сектора са изядени от инфлацията и изпреварващия ръст на доходите в частния сектор. Всекидневно напускат служители, които търсят по-добри условия на труд в частния сектор макар и на по-ниско квалифицирани работни позиции. На мястото на пенсионираните служители не постъпват нови заради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспективност. Всичко това води до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от дружествата. Този положен извънреден труд пряко оказва негативно влияние върху безопасността, която предлага градският транспорт.

Липсата на кадри е повсеместна – от водачи, през инженерен персонал до механици, обслужващ и почистващ персонал.

За наше огромно учудване и съжаление не получихме разбиране нито от финансовия, нито от транспортния министър.