0

О рганизационният секретар на партията на Костадин Костадинов „Възраждане“ - Деян Николов, регистрира в Патентното ведомство търговска марка „Костя Копейкин“. Това става ясно от справка в регистъра на търговските марки.

Костя Копейкин е прозвището, което политически противници на „Възраждане“ използват за лидера на партията заради неговите проруски позиции.

Заявката за регистрацията е направена от организационния секретар на партията Деян Николов чрез партийния адвокат и заместник-председател Петър Петров. Заявяването се е случило още на 20 юли. От регистъра става ясно, че търговската марка е в срок на опозиция и възражение.

Класове

В заявката в Патентното ведомство подробно са изброени класовете стоки и услуги по списъка на Ницската класификация, за които важи защитата на марката. Те са стотици и сред тях са например: брошури, канцеларски и офис принадлежности, печатни материали, медии, реклама, телекомуникационни услуги, всякакви видове дрехи и обувки и още много други.

Регистрацията на търговска марка „Костя Копейкин“ бе коментирана във Фейсбук от адвоката Диана Попова, специалист по интелектуална собственост. Там тя написа: „Вероятно лидерът на ПП „Възраждане“ смята, че притежавайки търговска марка „Костя Копейкин“, може да забрани на трети лица да използват този словен елемент и да започне някакви съдебни битки. Добре е да изясним, че това съвсем не е така. Търговската марка не дава абсолютни права върху елемента – в противен случай нямаше да останат свободни думи в говоримия език. Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя“. Според адвоката далеч не е вярно, че марката не може да се използва в печатни издания и в медиите. „Ако не притежавате онлайн медия, която се казва Костя Копейкин, или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов“, коментира Диана Попова.

От самата партия "Възраждане" пък заявиха пред "Телеграф", че няма никаква регистрирана търговска марка от техния лидер с такова име.