1

Д веста и петдесет хиляди литра бензин гълтат на година колите от автопарка на Народното събрание (НС). Това става ясно от обществена поръчка, публикувана от администрацията на парламента.

Тя е на обща стойност 1,044 млн. лева без ДДС, но с данъка сумата стига до над 1,25 млн. лева. Търгът е за доставка на гориво и е разделен на три различни процедури.

С първата НС иска да закупи 90 000 литра А-95Н, 10 000 литра А-98Н, още толкова евродизел и 140 000 литра дизел с добавка. Сметките показват, че колите на НС всеки месец харчат близо 21 000 литра гориво.

Автопарк

В автопарка на парламента по списък има зачислени 102 автомобила. Това означава, че всяка от тях на месец използва по 204 литра. Народните представители се возят предимно на „Фолксваген“, „Мерцедес“ и БМВ, въпреки че парламента разполага и с „Пежо“, „Форд“, „Ситроен“ и „Ленд Роувър“. Фолксвагените са 35 и бяха закупени през 2012 година, а с БМВ-та се сдобиха през 2007-а.  Най-старият „Мерцедес“ е от 1998 година, а най-новият от 2004 година.

Другите две процедури са за гориво за отопление за нуждите на почивната база на парламента във Велинград. Става дума за 10 000 литра дизел и 100 000 кубични метра метан. Последните се доставят в бутилки до три дни след заявката. Има заложени и задължителни изисквания - калоричност не по-ниска от 8000 килокалории. При нужда количествата могат да се увеличават.

Офертите трябва да се подадат до 14 септември, след като предишната поръчка бе прекратена. Причината – НС не бе посочило прогнозни стойности на горивото, което ще им е нужно. Фирмата, която ще спечели, трябва да има изградена търговска мрежа от най-малко 50 бензиностанции из цялата страна. Използват се карти за безналично плащане. НС ще прехвърля парите до 20 дни след издадена фактура и разпечатка, в писмен и електронен вид за месечен период. За скрити недостатъци рекламации се правят в срок от 3 дни след зареждането.

Ремонт

В края на август администрацията на НС обяви и друга поръчка – за текущ ремонт и поддръжка на част от автомобилите за 30 000 лева без ДДС.  Автосервизът трябва да има  минимум трима автомонтьори, един автобояджия и един диагностик, ангажирани в изпълнението на поръчката. Сред другите изисквания е сервизът да разполага с база – своя или наета, която да е оборудвана със съвременна диагностично-ремонтна техника. Това включва освен и камера за боядисване и ускорено сушене на автомобилите, също и лицензиран софтуер за диагностика и препрограмиране на всички електронни модули в колите.