В края на ноември къртицата на метрото тръгва от бул. „Цариградско шосе“ към „Слатина“. Това обяви директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев, който заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова провериха изграждането на разширението на третия метродиаметър и изграждането на метростанция "Георги Аспарухов".
Третият лъч включва трасето жк „Хаджи Димитър” – жк „Левски ”. 38% от дейностите на трикилометровия участък с три метространции са извършени, съобщи Фандъкова. Тя коментира, че с построяването на тази отсечка още 45 хил. пътници ще се добавят към 380-те хиляди, които ползват всеки ден метрото. Разширението на участъка се очаква да завърши през лятото на 2025 година.
„Слатина“
Разширението на третата линия през кварталите „Гео Милев“ и „Слатина“ до „Цариградско шосе“ и Окръжна болница включва шест километра с шест метростанции. Стартът на дейностите се забави с около 6 месеца заради жалби в съда, но преди дни Върховният административен съд ги отхвърли. Новината пръв съобщи в. „Телеграф“ в броя си от 28 октомври.
Проф. Братоев обясни, че финансирането на отсечката е осигурено от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", а договорите и сроковете са стартирали от 24 октомври. „Има процедури по издаване на разрешително за строеж“, каза той. Братоев заяви, че през следващата седмица започват подготвителните дейности, които включват и нова организация на движение по локалното платно на "Цариградско шосе" при Окръжна болница.
Предвижда се да има обход за градския транспорт. “Първо трябва да започнат на първите три станции, защото тунелната машина ще тръгне от „Цариградско шосе“ и когато стигне до станцията „Тех парк“, трябва да бъде готова външната конструкция, за да може машината да мине през нея. Следващата е на „Шипченски проход“ и след това са другите“, посочи директорът и добави, че през пролетта на 2027 г. участъкът трябва да бъде завършен.
Дължина
Кметът отчете, че от общо 52 км метро, които са изградени до момента, 42 са били построени през изминалите 14 години, докато тя е кмет на града. Тя подчерта още новите автобуси, новите трамваи, изцяло новите тролеи. „София влезе в топ 3 на столиците с развит електротранспорт, което е голямо признание, но изискваше много работа и усилия“, заяви тя. Фандъкова добави, че са били ремонтирани паркове, градинки, междублокови пространства, изграждането на паркинги в кварталите.