0

З апазваме online чадър и шезлонг като в театъра. Услугата е възможна през уеб платформата My Spot, а от следващата седмица ще е активно и мобилното приложение. “Уеб версията заработи първо. Създава се еднократно профил, след което се избира от наличните плажове. В момента имаме над 40-50 подписани договора, те нарастват всеки час и ден, така че се надявам следващата седмица да са над 50“, каза пред „Телеграф“ Зорница Йорданова, представител на системата за online резервации. Тя подчерта, че запазването става след заплащане, което се случва по електронен път. Създадена е и опцията за отказ, като платената сума за сянка се запазва под формата на свободни точки в профила, които може да се използват при бъдеща резервация.

Плажове

Йорданова обясни, че в платформата всеки един от участващите плажове е фотографиран и картографиран, като това дава възможност на летовниците да изберат конкретен чадър или шатра. „Отивайки на самия плаж, на всеки чадър има табелка с индивидуален код и с QR код. Човек може да си намери чадъра по номера или да го сканира и да го разпознае. Той може да отиде на място дори без да резервира от вкъщи и да си запази директно оттам или да си провери дали желаният от него чадър е свободен или не“, обясни Йорданова и подчерта, че пазенето на място с кърпа отива в миналото. Тя подчерта, че освен улеснение за потребителите платформата ще е полезна и за стопаните на ивицата, като ще могат да си управляват наличните чадъри.

Условия

Платформата дава възможност сянката на плажа да бъде наета както за цял ден, така и за определен период от време, но какви варианти ще се предоставят зависи от всеки един плаж. „Повечето предпочитат за цял ден да отдадат мястото“, каза тя. Йорданова сподели, че стопанинът на Бургас-север обмисля през август да даде възможност да наемат чадър до 11 часа или след 15 часа на по-ниска цена. Благодарение на платформата се очаква да поевтинее взимането на чадър, защото това ще позволи да се оптимизират разходите.

Свикване

Зорница Йорданова коментира, че ще е необходимо известно време, докато хората свикнат с новия начин на резервиране и наемане на сянката на плажа, но според нея това няма да ги затрудни особено, защото тази дигитализация вече е факт на много места, като например при самостоятелното чекиране на билети на летището, самотаксуването в супермаркетите. Тя каза, че ще е необходимо да се инвестира в образоване на потребителите, което ще правят както те като разработчик на приложението, така и стопаните на ивицата.