Б ългарин създаде приложение, което да сложи край на преписването и подсказването в училище. Учениците вече няма да могат да си помагат и с чат gpt по време на контролно.
Преди 20 години Александър Попов е бил ученик, за който голяма част от контролните са време за надлъгване.
„Гледахме да минаваме по някакъв пряк път и да преписваме. Тогава нямахме смарт телефони и часовници. Правихме си стандартни пищови”, разказа мъжът.
Надлъгването приключва в момента, в който става студент в Англия.
„В Манчестър правехме тестовете в една огромна зала и стояхме по един човек на чин. Помежду ни имаше разстояние от 2 метра. Беше ми трудно, защото не бях свикнал да уча. Чак след втората година влязох в ритъм.”, разказа мъжът.
А, сега той е една от надеждите, че българското образование може да влезе в друг ритъм - като сложи края на преписването. С разработеното от него приложение могат да бъдат направени безброй варианти на тестове без никакъв шанс ученик да препише. Няма начин да провери верния отговор в интернет.
За едно 10-минутно междучасие всеки учител може да направи десетки варианти на контролно.
„Ако преподаваме география на немски, тестът може да се зададе на този език”, поясни Александър.
Учителят може да създава сам тестовете. Може да поискаме изпит като просто снимаме урока.
„Изкуственият интелект ще зададе въпроси, така че учителят да е сигурен, че учениците са минали през този материал”, каза още изобретателят на приложението.
Освен, че прави тестове, приложението може и да го провери мигновено. Веднага щом въвеждат този начин на изпитване, учителите виждат истинската картина – без преписване успехът на някои ученици и значително по-нисък.
„Учениците им изкарват с до 2 единици по-ниска оценка чрез нашата платформа”, твърди Александър.
Така тази идея на Александър се превръща в най-добрия приятел на учителите и враг на учениците.
„Може да се досетите, че не е любимото приложение на учениците. Получавали сме обидни имейли от ученици онлайн”, обясни мъжът.
Приложението му има и безплатна версия, за да е достъпно за всеки учител. Готов е да плати цената на временната омраза от учениците, ако това ще ги накара да спрат да лъжат и другите, и себе си.