Д есетки миряни се събраха на литургия в храм "Св. Неделя" на Разпети петък – най-тъжният ден в християнската религия, в който отново съпреживяваме кръстната смърт на Спасителя Господ Иисус Христос, предаде БГНЕС.

След отслужената вечерня в храм "Св. Неделя" беше изнесена Светата Плащеница, изобразяваща погребението на Иисус Христос. Свещениците обиколиха три пъти Разпятието Христово, носейки Плащеницата.

а
БГНЕС

След този ритуал, на миряните беше раздаден здравец.

Хора от всякакви възрасти спазиха християнската традиция, като първо целунаха, а след това минаха под Светата Плащеница, за да измолят здраве, мир и божие благоволение.

Епископ Поликарп каза, че днес скърби не само целият народ, но и природата. Той добави, че всеки един от нас е необходимо да бъде смирен и със смирение да подходи съм Кръста и Светата Плащеница.

Епископ Поликарп посочи, че Божият син дойде не за да съди света, а за да спаси света. "Юдеите в него видях враг и го хванаха, и го бичуваха, и го съдиха, и го разпнаха, и го убиха", заяви той.

"Както неговото раждане, проповед, осъждане, разпъване на кръст и всичко онова, което се случи, беше изказано и се изпълни, че всичко това се случи, за да повярвате, че Иисус е синът Божий, който дойде да спаси света", отбеляза епископ Поликарп.

Той призова да се изпълним с духа Христов, с неговото смирение и любов, и когато Го поглеждаме на кръста, да виждаме Спасителя, който ни бе изпратен, защото Спасителят пострада на кръста не заради себе си, а заради нас.

Епископ Поликарп се обърна към миряните в храма с думите да се стремим да станем по-добри, по-мъдри, по-човечни един към друг.

Столичани в храм-паметника „Свети Александър Невски“
а а а
8

Минаването под Светата Плащеница пресъздаване поклонението на Божи гроб, каза още духовното лице, призовавайки да си спомним за всичко, през което Спасителят премина за нас.

Велики петък е най-тежкият ден за Божия син Иисус Христос, който е разпънат на кръст.

Божият син е обвинен, че се е нарекъл Цар юдейски и подготвя бунт срещу римското управление на провинция Юдея и е предаден на съд на римския легат в провинцията Пилат Понтийски, който смята обвиненията за неверни и предлага да Го освободи, но тълпата, която се е събрала пред двореца му крещи: "Разпни го, разпни го". Това е същата тази тълпа, която в неделя е скандирала в екстаз "Осанна, Осанна".

Пилат си измива ръцете, за да не падна кръвта на Христа върху него и Го предава на войниците. За присмех те възлагат на главата Му трънен венец вместо корона и Го повеждат към Голгота, лобното място за разпъване на кръст на разбойниците и враговете на империята.

Нарамил тежкия кръст, с изранени нозе и обляно в пот и кръв лице, Иисус поема последния си път към хълма Голгота. Състрадателната Вероника изтрива лицето Му с кърпата си и я хвърля върху керемидите на оградата покрай, която минават. Така се появяват първите неръкотворни образи на Спасителя – "Свети Убрус" ("Светото покривало за глава") и "Светата Тигла" (от латинското тегула – керемида).

На лобното място Иисус Христос е прикован към Кръста и разпнат между двама престъпници. "Беше третият час и Го разпнаха. Имаше надпис за вината Му: Цар юдейски. С Него разпнаха и двама разбойници, единият отдясно Нему, а другият отляво. И се сбъдна Писанието, което казва: "И към беззаконници бе причислен" (Марк, 15:25-28).