0

З а промени в системата на стимулиране и санкциониране на учениците и въвеждане на по-строги наказания се обявяват учители, директори и експерти от системата на образованието.

„Не може да стане без ред и дисциплина. Когато тя е налице, резултатите от усилията и на учителите се виждат по-добре“, коментира пред „Телеграф“ дългогодишният директор на плевенското СОУ „Иван Вазов“ Димитър Митев. „В момента расте едно поколение, което има безкрайно силното усещане за ненаказуемост, а в същото време се ползва от безкрайно безгранични права, което води до аномалия в образователната система. Точно затова една от съществените точки, по които трябва много бързо да се осъществи реформа, е системата за стимулиране и санкциониране на учениците“. Това обяви и Диян Стаматов - директор на 119-о училище в София, бивш заместник-министър на образованието и председател на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета.

Оценка

Синдикатът „Образование“ към КТ „Подкрепа“ настоява да се въведе оценка за дисциплина на учениците, като това може да стане чрез промяна в Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО).

НЯМА МЪРДАНЕ: ЧСИ-та гонят 120 000 младоци!

Според председателя на синдиката Юлиян Петров оценката за дисциплина на учениците е мярка, която със сигурност ще има обществена значимост и обществена реакция.

„Много от родителите, и тези, с които имаме дефицит в отношенията, не приемат, че има проблем във възпитанието на техните деца и в комуникацията с учителите и за да приемат това, трябва да е част от закона, за да може да се случи - коментира Петров и добави: - Още в първи клас трябва да има бариера за учениците с образователни дефицити и да не преминават“. Според него от 5-и до 12-и клас задължително трябва да има такава оценка за дисциплина на учениците.

Намаляване

Учебното съдържание трябва да бъде променено и от това, което се предлага в момента на учениците, да остане 1/3. За това призова още Диян Стаматов и отчете, че сериозна реформа в тази посока не се случва заради политическата ситуация в страната и липсата на политически консенсус.

„Успоредно с това е наложителна и промяна в самата система на оценяване с промяна в законодателството. Онова, което в момента ние познаваме - ученикът излиза и разказва, вече не работи. Класно-урочната система е изчерпала своите възможности“, категоричен е Стаматов. Според него са необходими сериозни промени и при провеждането на националните външни оценявания и матурите.