0

О зъбена глава изскача от тоалетната чиния и започва да пее – този клип се разпространява онлайн като вирус, установи проверка на „Телеграф”.

Дечурлига от поколението Алфа (родените между 2010 и 2025 г.) превъртяха тотално по Skibidi Toilet („Скибиди тоалетна”). Хитовете навъртяха милиони гледания в YouTube.

Тенденцията тръгва във вид на нещо като сериал от YouTube канала DaFuq!?Boom! Армия от обитаващи тоалетни зли създания, изобразени като пеещи глави, се опитва да превземе света. Във всеки епизод със злодеите се бият свирепо с хора в костюми и шлифери, които имат камери вместо глави.

Въпреки това нито една от страните не запазва преднината за дълго. Цялото действие се развива без никакъв диалог, но децата са превъзбудени и според родители играта им докарва кошмари и ги избива на агресия.

Блогър

Във всеки епизод Skibidi Toilets пеят една и съща песен – ремикс на певицата на Promiscuous на Нели Фуртадо (оригиналът е издаден преди 14 години) и песен, известна в интернет като Skibidi Dop Dop Yes Yes, нашумяла наскоро в социалните мрежи благодарение на турския блогър Ясин Ченгиз (Yasin Cengiz).

Той стана изключително популярен, включително и у нас, с начина си на танцуване (нещо като кючек, при който шкембето му се тресе като желе).

Вече има 18 сезона на Skibidi Toilet, като видеоклиповете продължават около 30 секунди. В момента има налични 57 епизода. Всеки такъв видеоклип събира милиони гледания. Например епизод, пуснат преди месец, има 47 милиона гледания, докато друг, пуснат само преди ден, бързо превъртя 24 милиона.

С това темпо може да мине рекорда на видеоклип, публикуван преди два месеца, който има 196 милиона гледания.

Общо каналът в YouTube има 25 милиона абонати. Видеоклиповете с етикет DaFuqBoom са гледани повече от 2,2 милиарда пъти в TikTok, пише Newsweek.

Създателят на „Скибиди тоалетна” е аниматорът от Грузия Алексей Герасимов. Той даде интервю за Dexterto през юни тази година. Според създателя на сериала никой не е очаквал проектът да бъде толкова популярен.

Първият епизод на Skibidi Toilets е пуснат на 7 февруари 2023 г. и според Алексей това станало „случайно“. Според сюжета в този епизод главата внезапно се появява в тоалетната и пее песента Skibidi dop dop es es. Това видео има 89,5 милиона гледания.

Пародия

Въпреки това, когато създава първото видео, Алексей се вдъхновява не от Ясин Ченгиз, а от канадската инфлуенсърка Парис Брайън. И първият епизод всъщност е пародия на нейно видео. Алексей се занимава с анимация от около девет години, използвайки програмата Source Filmmaker за 3D компютърна графика.

Италианското издание Rivista Studio дава своето обяснение за тенденцията. Списанието пише, че Skibidi Toilets е толкова популярна благодарение на "същия дизайн като Хаги Уаги, чудовищната синя кукла с остри зъби, която беше абсолютен хит сред децата миналата година у нас. В оригинал отвратителното създание пее:

Острите ми зъби ще ти пуснат кръв.

Никога не ме наричай грозен.

Прегръщай ме, докато умреш.

Озъбеното същество на име Хаги Уаги и женският му еквивалент Киси Миси побъркаха дечурлигата миналото лято. Родители пропищяха от уродливите играчки и по-точно от посланията, които излъчват. Сега същото се случва с главите, които живеят в клозети. Вманиачени дечурлига дори искат да им се организират рождени дни с такъв сюжет.

След сериала се появиха видеоигри на тази тема, а в Amazon вече могат да се намерят играчки, фигурки, комикси, конструктори, ключодържатели, книжки за оцветяване и други продукти с герои от поредицата.

Пандемичният и следпандемичният период се характеризират в интернет с „експлозия от зловещо, разрушително, дистопично съдържание“, пише Rivista Studio. Такива теми са станали популярни „поради нестабилността на нашето време, подложено на внезапни промени“.

До 2024 г. поколението Алфа ще достигне 2,2 милиарда души. Тези деца са още по-ориентирани към целите и пристрастени към игрите и технологиите от поколението Z, което беше преди тях.