0

М ъж от София твърди, че е измамен от автосервиз. Дал близо 18 хиляди лева за броня и фар, съобщава NOVA. На два пъти колата му била изоставяна, а сервизът просто изчезнал. Потърпевшият бил и заплашван, че ще запалят автомобила. По време на разследването собственикът на автосервиза предлага да върне парите на измамения мъж. 

Петър Вълков си купува дълго избирания нов автомобил. Малко след това обаче претърпява лека катастрофа. Колата е в движение, но има нужда от ремонт. Затова се обръща към майстори, на които вече е разчитал. Дълги години били доверен сервиз към неговата застрахователна компания.

"На втората седмица ми бе поискана сумата от 14 520 лева за авточасти и труд. Тъй като колата е нова, реших, че може би наистина струва толкова", разказва той.

Така, за да върви ремонтът бързо, Петър дава исканата сума. За нея му издават фактура. След месец искат и допълнителна сума, за която отказват да му издадат документ. "Минаха още около две-три седмици и ми поискаха 3 000 лева допълнително. Спешно трябвало да се купят още части. Беше ми странно, но дадох парите", допълва той.

Минава половин година, а ремонтът, за който е дадена сума, равна на една трета от цената на колата - не е започнат. Чува различни оправдания. Случайно Петър разбира, че автомобилът е изоставен, а от сервиза няма и следа. От собственика – също.

"Известно време нямах връзка. След седмица ми вдигнаха и казаха, че са намерили място къде да довършат. Закарахме колата в жк. "Дружба". Никаква връзка нямах, а колата беше спряна под едно дърво и сервизът го нямаше", споделя Петър.

Така, на практика два пъти колата му е изоставяна, а сервизът безследно изчезва. Освен всичко друго, Петър става и обект на заплахи, казвали му, че ще му запалят колата. 

От проверка става ясно, че фирмата за ремонт на коли е пререгистрирана с друго сходно име, а към момента такава не съществува. По време на разследването на фирмата, собственикът е искал да върне част от парите на потърпевшия. Но това така и не се случило. 

От Асоциацията на застрахователите, че контролът на сервизите е много стриктен. "Пари на ръка в доверените сервизи не се дават. Щетата се завежда през застрахователна компания, тя изготвя документ и клиентът с описа отива в сервиза да се вземе с приемопредавателен протокол. Има и хора, които се опитват да злоупотребяват. С доверени сервизи също може да се случи да злоупотребят. Самата застрахователна компания контролира ремонта, заради разходите които ще плати", уточняват от асоциацията.