0

Н амаляване на максималната скорост по магистралите от 140 на 130 километра и обособяването на зони в градовете, в които допустимата скорост за шофиране да е 30 километра в час. Това са част от промените в Закона за движение по пътищата, приети на първо четене от депутатите от Комисията по регионална политика, предаде БНР.

С промените се дават и права на МВР да установява нарушения по пътищата с помощта на технически средства, които са собственост на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Част от промените ще помогнат и за по-бързо връчване на наказателните постановления на нарушителите.

Законопроектът предвижда още най-малко 70% от парите, събрани от глоби за нарушения във Фонда за пътна безопасност и които са установени с камери на общините, да бъдат предоставени на съответните местни власти.

В началото на януари по време на кръгла маса в парламента от МВР посочиха, че основен приоритет през следващите месеци ще бъде въвеждането на средната скорост, а максималната скорост по магистралите да падне от 140 на 130 км/час.

"Един от основните пунктове, които сме заложили в закона е регламентирането и санкционирането на средната скорост. Уредили сме законодателно предложение, което ще уреди взаимодействието на тол камерите и системите на МВР, за да може средната скорост да е санкционирана", заяви тогава Любослав Попов, ръководител на дирекция "Правно-нормативна дейност" в МВР.

По данни на вътрешното ведомство през 2024 г.са станали 7166 тежки катастрофи - със 172 повече от тези през 2023 г. По-малко обаче са загиналите и ранените на пътя.