0

Р уски самолети са доближили на два пъти въздушното пространство на България. Това е станало през февруари и март, когато започна руската офанзива в Украйна. Това заявиха от Министерството на отбраната на Испания, което обяви за приключила тазгодишната си кампания по Air policing в рамките на НАТО.

Испанските изтребители от военновъздушните сили завършиха тазгодишната кампания на Air policing с общо 38 операции „Alpha Scramble“ за прихващане на руски самолети от източната граница на НАТО, според данни на Министерството на отбраната на Испания.

По-спокойна беше българската мисия, първата от военновъздушните сили у нас, допринесла за наблюдението на черноморското небе.

Там между февруари и март испанските „изтребители“ извършиха само две прехващания на руски самолети, въпреки че изпълниха до 46 мисии и 129 летателни часа, пише newsstormer.com, позовавайки се на отчет на свършената работа на Air policing.

Всяка година Испания е част от ротациите на съюзническите страни в нациите на източния фланг на Атлантическия алианс, за да допринесе за усилията за възпиране пред лицето на руската заплаха.

Но тази година усилията бяха удвоени, като бяха разположени до три държави ( България, Литва и Естония ) с най-големия брой изтребители-бомбардировачи, предоставени досега.

Това доведе до общо 38 реални мисии за прехващане на самолети, които не отговарят на международните стандарти за полети, всички руски.

Когато някой от тях бъде засечен, се включва аларма в основната база.

Изтребителите трябва да са в полет за по-малко от 15 минути, за да се гарантира суверенитетът на въздушното пространство.

Най-трудоемкото за испанските военновъздушни сили беше това на Литва, където пилотите трябваше да се изправят пред 34 мисии „Alpha Sramble“ за прихващане на руски самолети след военната й офанзива в Украйна.

В Литва Испания разположи осем „изтребителя“ F-18 между месеците април и юли. През тези четири месеца испанските пилоти са извършили общо 257 мисии, в които са изпълнили 963 летателни часа.

Най-новата беше операцията в Естония, която продължи само три седмици. През тези 20 дни испанските пилоти също трябваше да реагират два пъти на аларми за откриване на неидентифицирани самолети.

От авиобазата Емари (Естония) четирите самолета Eurofighter на ВВС изпълниха 28 мисии с общо 116 летателни часа, става още ясно от доклада в края на мисията.