В сяка година на 31 май Световната здравна организация отбелязва Световния ден без тютюнопушене. Мотото на 2025 г. е „Примамливи продукти. Скрити намерения. Разкриване на опасностите“. Темата на Световния ден е свързана с дизайнерските характеристики и стратегиите, които правят чрез ароматите никотина и тютюневите изделия привлекателни и продължават да примамват децата и младите хора към никотинова зависимост. Регионалните здравни инспекции работят по проблема целогодишно.
По данни на СЗО във всички държави младите хора използват в по-висок процент електронни цигари спрямо възрастните. В световен мащаб около 37 милиона младежи на възраст 13-15 години употребяват тютюн. Маркетингово съдържание, рекламиращо електронни цигари, никотинови пакетчета и нагрявани тютюневи изделия, е гледано повече от 3,4 милиарда пъти в социалните медийни платформи.
По отношение на употребата на електронни цигари от юношите на възраст 13-15 години в данните за България се отбелязва ръст от 10,8% през 2015 г. до 23,3% през 2023 г., писа БГНЕС.