0

SOS бутон ще ни спасява от кризи в чужбина. Външно министерство е на финалната права по подготовката на специалното приложение „Помощ при пътуване“. В края на юли бе избрана фирма, която да изработи приложението, а в края на август предстои да се определи и агенция, която да се заеме с рекламната кампания.

За приложение от външно министерство бяха предвидили над 205 000 лева без ДДС. Офертата обаче е за 100 000 лева. След като бъде готово, приложението трябва да бъде тествано. Внедряването му към настоящата система на МВнР е заложено да се извърши най-късно до 1 ноември.

Чат

Изпълнението на проекта включва два етапа. Първо е разработването на самото мобилно приложение, а след това и  на вайбър чат-бот.  Системата ще позволява обозначаване и при разрешена локация на потребителя в случай на кризисна ситуация и нужда от помощ. Ще има възможност и за осъществяване на връзка чрез натискане на SOS бутон. Всеки гражданин ще може да изтегли приложението безплатно. Чрез него ще се получават нова и актуална информация на български език, както и алармени съобщения на база локацията. И към момента в рамките на външно министерство съществува Ситуационен център, който работи денонощно и приема сигнали от нашенци зад граница и отговаря на запитвания на роднини. Същият предупреждава за опасности.

Стикери

От средата на ноември е предвидена и рекламна кампания за популяризирането на приложението. За нея оферти са подали 4 компании, а пределната цена, заложена от ведомството, е 55 000 лева без ДДС. На входа или изхода на столичния бул. „Цариградско шосе“ ще бъде сложен билборд за месец. На всички летища, железопътни гари и гранични пунктове ще се залепят стикери и поставят табели. По гарите ще има около 300 стикера. На трите ни авиопорта - в София, Бургас и Варна, табелите и стикерите ще са 22. На границата

стикерите ще се лепят на прозорците на пунктовете. В рамките на месец шест пъти дневно по радиото ще се върти и 30-секундна реклама. Два пъти преди обед, два пъти до 18.00 часа и още толкова до полунощ. Тв рекламата ще се излъчва само един път на ден - между 17.30 и 20.00 часа. За да се привлече и по-младото поколение, в някои социални платформи като Фейсбук и Инстаграм ще се поставят банери.