К ъм момента нямаме официален акт от Министерството на здравеопазването, който да изисква от нас предприемане на действия, свързани с евентуално неприсъствено обучение в училищата с оглед на епидемичната ситуация по повод на очаквания евентуален грип. Това каза пред журналисти служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов в отговор на въпрос дали има предписание от Министерството на здравеопазването за предстояща евентуална т.нар. грипна ваканция и как ще действа МОН - дали ще има наистина ваканция, или ще има онлайн обучение.
"Министерството на образованието има опит в организиране на учебния процес по време на такива ситуации, където се налага по друг начин да се организира учебният процес, според това каква е епидемичната обстановка в страната. Има съответните законови разпоредби и подзаконов нормативен акт, който урежда тази дейност и едва когато бъдем сезирани, и дай Боже това да не се случва, от компетентните органи за това, че се налага предприемане на такива мерки, ние своевременно ще се организираме така, че да не бъдат нито родителите, нито децата, нито учителите и директорите, изненадани от това как ще протече учебният процес", категоричен беше министърът.
"Тук става дума за принцип, който води до това, че компетентността на първо място е на органите на Министерството на здравеопазването и след това по места, с оглед на това в коя област или в коя община мерките налагат едно или друго действие, да се прецени коя от формите ще се избере, за да се организира ефективно учебният процес. И както всички го искаме, и сме си го поставили като цел, да бъде ограничена до минимум възможността за неприсъствено обучение", заяви образователният министър.
От МОН отбелязаха, че от 1 до 5 февруари, включително ще има междусрочна ваканция за учениците, която е за почивка между първия и втория учебен срок на настоящата учебна година.
На въпрос дали има вече становище на МОН в кои класове ще бъдат променени учебните програми, министър Пенов каза, че окончателно становище на министерството във връзка с актуализирането на учебните програми, на учебния план и на учебното съдържание, все още няма, защото въпреки извършената дейност по проучване на мнението на всички заинтересовани в учебния процес, все още има някои спорни въпроси. Те се нуждаят от една допълнителна експертиза, за да видим кой обществен консенсус ще надделее въпреки противоречивото мнение на експертите, за да може да се направят конкретни предложения и да се обсъди от кой момент те ще влязат в сила, обясни образователният министър.