0

У рок за половете взриви родители. Темата е заложена в учебника „Човекът и природата“, където шестокласници научават, че обикновено единият пол е привлечен от другия. "Някои обаче откриват, че имат предпочитания към хора от собствения си пол или пък към индивиди от двата пола", пише още в урока за сексуалността на човека.

Децата биват провокирани да обсъдят различните видове сексуална ориентация. Скандалните моменти не спират дотук. Написалите съдържанието искат децата да посочат положителните и отрицателните страни на ранните полови контакти.

„Телеграф“ потърси за коментар Министерството на образованието. В писмен отговор от ведомството обясняват, че всички учебници, преди да бъдат одобрени, преминават през оценяване дали отговарят на държавния образователен стандарт и уточняват, че оценката за пригодността му е дадена от всички учители в страната, които преподават учебния предмет  "Човекът и природата".

От министерството обясняват, че подходът е учениците да говорят по тези теми в училище и под ръководството на учителя като медиатор да чуят научно доказани обяснения, за да формират своето мнение по въпроса и да бъдат подготвени за всички рискове и начини да опазят своето здраве“, завършват експертите. 

Председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева коментира за „Телеграф“, че е притеснена от факта, че тази тема се обсъжда в толкова ранна възраст. Според нея това трябва да се постави на вниманието на учениците в 8-и клас. (Четете интервю с нея в утрешния брой).

Издателството пред „Телеграф“: Да търсиш под вола теле е мисия с предизвестен край 

“Телеграф“ потърси мнението на издателство „Просвета“, чийто учебник за 6-и клас буквално взриви социалните мрежи, а гневни родители ни засипаха с въпроси. Това е позицията, която ви предаваме със съкращения: 

„Да търсиш под вола теле, е мисия с предизвестен край. Но явно е доходоносно предизборно занятие. Който е прочел внимателно и добросъвестно учебника, знае, че цитираните редове са от урок-дискусия. Той следва два други урока: „Полова система и здраве“ и „Растеж и развитие на човека“. Тези уроци стриктно отговарят на програмата на МОН – очевидно специалисти са преценили, че разглежданите в тях проблеми са подходящи за съответната възраст. В темата за сексуалните отношения между хората няма нищо скандално, особено по начина, по който е поставена в учебника. И мястото за обсъждане на такива щекотливи въпроси е именно в училище и в семейството, където опитният и добронамерен учител или родител ще поведе тийнейджърите в правилната посока“.